ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب در کشور مردان نوشته هشام مطر شبنم سمیعیان

مشخصات کتاب کتاب در کشور مردان نوشته هشام مطر شبنم سمیعیان نوشته هشام مطر

توضیحاتی درباره کتاب کتاب در کشور مردان نوشته هشام مطر شبنم سمیعیان نوشته هشام مطر

درباره کتاب

کتاب «در کشور مردان» نوشته هشام مطر ( -۱۹۷۰)، نویسنده اهل لیبی است.
او با نوشتن کتاب «در کشور مردان» در سال ۲۰۰۶، نامزد جایزه ادبی من بوکر شد و این کتاب تا کنون به بیش از ۲۰ زبان در دنیا ترجمه شده است.
نویسنده در این رمان فضای خفقان آور دوران حکومت معمر قذافی، رهبر سابق کشور لیبی، را پیش چشم مخاطبان قرار می دهد.
داستان را جوانی به نام سلیمان روایت می‌کند که با مرور خاطراتش جریانات را پیش می‌برد ، پدر سلیمان به اجبار کار، مهاجرت کرده و مسئولیت نگهداری از خانواده‌اش را به این پسر ۹ ساله سپرده است.
سلیمان کوچک در غیاب پدر مسئولیتی بسیار سنگین را روی شانه‌های خود احساس می‌کند تا روزی که ناگهان پدرش را در بازار می‌بیند و پدر حضور او را نادیده می‌گیرد. از این جای داستان است که تصورات ذهنی این پسربچه به هم می‌ریزد و شالوده اصلی رمان شکل می‌گیرد.
با اینکه موضوع محوری داستان، در بستر اتفاقات سیاسی – اجتماعی لیبی می‌گذرد، اما نویسنده هیچ گاه به طور مستقیم درگیر مسایل سیاسی نمی‌شود. او سعی دارد در رمان خود احساسات و عواطف انسانی شخصیت‌هایش و روابط آنها را به خوبی تصویر کند.
جهانی که مطر به تصویر می‌کشد، برای مخاطبان امروز آشناست و به خصوص پس از کشته شدن معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، مردم جهان با هر چه بیشتر با چهره واقعی این دیکتاتور و رنجهایی که بر مردمان سرزمینش روا داشته است، آشنا شده‌اند.
روایت این داستان، بارها بین زمان حال و آینده در حرکت است و تجربیات سلیمان را از نگاه محدود و چشمان سردرگم راوی نوجوان داستان توصیف می‌کند. دهد.
در بخشی از کتاب «در کشور مردان» می‌خوانیم:
«مادر من را به مغازه‌ی کنجدفروشیِ نزدیک میدان شهدا برد. میدانی که رو به دریا بود و مجسمه‌ی سپتیمیوس سِوِروس، امپراتور رومی‌ که سال‌ها قبل در لِپتیس زندگی می‌کرد، با غرور در آن ایستاده بود. مادر یک‌عالمه چوب‌کنجدی برایم خرید. هرکدام از این چوب‌ها در کاغذ مومی‌های سفید پیچیده شده بود که لبه‌های کاغذ در طرف دیگر پیچ خورده بود. اجازه ندادم که چوب‌کنجدی‌ها را داخل کیفش بگذارد. در چنین صبح‌هایی، همیشه لجوج و یک‌دنده بودم».

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار