ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی

کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی اثر عطیه عطارزاده

چکیده داستان راهنمای مردن با گیاهان دارویی

مادر و دختری در خانه‌ی حیاط‌دار بزرگی در تهران مشغول تهیه‌ی داروهای گیاهی‌اند و از فروش آن‌ها روزگار می‌گذرانند. حادثه‌ای در کودکی دخترک نحوه‌ی زندگی او را تغییر داده است. او که با مادرش به تنهایی زندگی می‌کند به کتاب‌ها علاقه‌مند است. دختر در نقش راوی، گذران زندگی خویش را شرح می‌دهد تا وقوع اتفاقی پای دختر را به دنیایی باز می‌کند که تاکنون نمی‌شناخته است. مواجهه با ناشناخته‌ها آغاز تغییرات بزرگی در زندگی مادر و دختر است.

درباره عطیه عطارزاده نویسنده کتاب و سایر آثارش

عطیه عطار‌زاده شاعر، نویسنده‌ و دانش‌آموخته‌ی سینماست و کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی اولین رمان اوست. «اسب را در نیمه دیگرت برمان» و «زخمی که از زمین به ارث می برید» مجموعه اشعار عطارزاده هستند.

او در کنار نوشتن، تجربه‌ی مستندسازی دارد. او در نقاشی هم تجربه‌های گسترده‌ای دارد و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی اجرا کرده است. عطیه عطار زاده در مصاحبه‌ای عنوان کرده که اهل کار با مدیوم‌های مختلف به‌طور هم‌زمان است. در واقع هر وقت در کار با مدیومی به بن‌بست می‌رسد بلافاصله مدیوم را عوض می‌کند و کار را ادامه می‌دهد. از نظر او مهم ساختن دنیای درونی است و نقاشی، نوشتن و فیلم ساختن صرفا ظواهر کار هستند که البته شاخصه‌های متفاوتی دارند، ولی جان‌مایه‌شان یکی است.

دغدغه‌ی عطارزاده در کتاب راهنمای مردن با داروهای گیاهی این است که چطور می‌شود جهان را یک‌طور دیگر دید. چطور می‌شود همه چیز را یک‌جور دید؟ چطور می‌شود واقعاً دید و حس کرد؟ اگر دیدن را به معنی واقعاً دیدن بدانیم، اگر چشم هم نداشته باشیم، می‌توانیم ببینیم.

او که برای یکی از مستندهایش با افراد نابینا کار کرده بود، به مسئله‌ی دقت در مشاهده علاقه‌مند شد. از این نظر، دیدن و مشاهده ربطی به چشم و بینایی ندارد، ذهن باید برای دیدن آماده باشد. خلاقیت عطارزاده در استفاده از طب سنتی و خواص گیاهان دارویی با ارائه‌ی تصاویر و توضیحات مختصر درباره‌ی برخی از این گیاهان به جذابیت کتاب افزوده است. برای مثال زیر یک تصویر نوشته شده است: «نحوه‌ی آویختن گیاهان برای خشک کردن: نکته‌ی مهم این است که حتما هوا باید میان ساقه‌های آویخته جریان داشته باشد. باید در فاصله‌ی میان ساقه‌ها صدای خاصی شنیده شود؛ صدای فریادی گنگ همراه با زوزه‌ی آرام باد.»

داستان راهنمای مردن با گیاهان دارویی توسط نشر چشمه منتشر شده و خرید و دانلود کتاب در سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

در بخشی از کتاب این جملات را می‌خوانیم: «تغییر کِش آمدن جهان است و با مقدار متنابهی درد همراه. حتا گیاهان هم وقتِ تغییر درد می کشند. فرق نمی کند زنده باشند یا مُرده. اگر دقت کنیم این درد را در هر حالتی تشخیص می دهیم. مثلاً اگر وقتی میوه ای دارد در سرکه تخمیر و تجزیه می شود درِ شیشه را بردارید، بوی این درد کشیدن را به خوبی می شنوید. کمی تند، تلخ و البته گس.»

راهنمای مردن با گیاهان دارویی
راهنمای مردن با گیاهان دارویی

بریده ای از کتاب

انزوای خودخواسته مادر و فرار از واقعیات جهانی و تحمیل آن به دخترش رابطه‌ای عمیق بین او و دختر به وجود می‌آورد: رابطه عشق_نفرت؛ وابستگی شدیدی که به نفرت می‌انجامد.

در دنیای اسطوره‌ها داستان‌های زیادی از رابطه دختر_مادری هست که معمولا به مفهوم عشق و نجات منتهی می‌شود. ولی اسطوره‌ی «الکترا» نمایانگر کشمکش مادر_دختر فرویدی است. بر اساس این اسطوره، مادر الکترا به پدر خانواده خیانت می‌کند و معشوقش را به مقام پادشاهی می‌رساند. عقده‌ی الکترا برآمده از ماجرای انتقام‌گیری الکترا و برادرش از مادرشان و پدرخوانده است. «سوفوکل» نمایشنامه‌نویس یونانی با نمایش رنج های الکترا، ترحم و دلسوزی تماشاگر را متوجه او می کند. الکترا این رنج ها را به انتخاب خودش تحمل می کند و اصرار دارد خود را یک قربانی نشان بدهد. به همین دلیل الکترا عدالت واقعی را در انتقام می‌بیند. این تنها روایت اسطوره‌ای از قتل مادر به دست دخترش است که به این وسیله مادر گناهکار مجازات می‌شود. گرچه در کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی چنین گناه محرزی وجود ندارد. اما راوی رفته‌رفته در داستان به این نتیجه می‌رسد که مادرش در برابر او گناهکار است و قتل او نوعی انتقام‌گیری از اوست.

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان: عطیه عطارزاده
  • ناشر: نشر چشمه
  • تعداد جلد: 1
  • موضوع: رمان پارسی
    تعداد صفحات: 117 صفحه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : faride

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار