ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز موفقیت دانلود رایگان کتاب انسان و سمبولهایش اثر کارل گوستاو یونگ

دانلود رایگان کتاب انسان و سمبولهایش اثر کارل گوستاو یونگ

کتاب «انسان و سمبولهایش» نوشته‌ی «کارل گوستاو یونگ» و ترجمه‌ی «محمود سلطانیه» است. کتاب حاضر با همکاری “دکتر ماری لویزفون فرانتس، دکتر جوزف ال. هندرسن، دکتر آنیه لایافه، دکتر یولانده یاکوبی” نوشته شده است. یونگ در این کتاب به نقش فرهنگ و اساطیر هر ملت در شخصیت افراد تشکیل‌دهنده آن جامعه می‌پردازد و مفهوم کهن‌الگو را مطرح می کند. در قسمت‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «من قبلاً به آنچه مردم‌شناسان “ترس از چیزهای نو” نامیده‌اند اشاره کرده‌ام یک ترس عمیق و خرافی از چیزهای نو در مردم ابتدایی در برابر وقایع مبهم، درست مانند حیوانات وحشی واکنش نشان می‌دهند… این امر را می‌توان به آسانی در واکنش هر فرد در برابر رویاهای خود، وقتی که به اعتراف به یک پندار حیرت‌انگیز مجبور می‌شود، مشاهده کرد.» «در بررسی رویاها دو نکته اصلی باید مورد بررسی قرار گیرند: نخست اینکه رویا را باید مانند یک حقیقت تلقی کرد که کسی درباره آن نباید هیچ‌گونه تصور قبلی بکند، جز اینکه در هر حال به وجهی دارای معنی است، دوم اینکه رویا جلوه‌ای از ناخودآگاه است.» این کتاب را نشر «جامی» منتشر کرده است.

انسان و سمبولهایش
انسان و سمبولهایش

نقد و بررسی:

موضوع اصلی فصل ابتدایی این کتاب «ناخودآگاه» است. موضوعی که ریشه‌ا‌ی مشترک در بحث‌های مربوط به اندیشه‌های فروید و یونگ دارد. «در این فصل یونگ به اهم عقاید و کشفیات خود در مورد خواب و تفسیر آن می‌پردازد. مباحثی مانند “کارکرد رویاها” و “تحلیل رویاها” که در آن شیوه‌هایی برای بهتر فهمیدن رویا گفته شده بسیار جالب توجه و درخشان است.»

کارل گوستاو یونگ
کارل گوستاو یونگ

درمورد کارل گوستاو یونگ

یونگ را باید یک روانپزشک و فیلسوف مهم سوئیسی به حساب آورد. شخصی که در ابتدا به عنوان یکی از شاگردان فروید کار خود را آغاز کرد و بعدها بسیاری اندیشه‌های او را مکمل و ادامه دهنده‌ی اندیشه های فروید می‌دانستند. «یونگ را در کنار زیگموند فروید از پایه‌گذاران دانش نوین روانکاوی قلمداد می‌کنند به تعبیر فریدا فوردهام، پژوهشگر آثار یونگ: “هرچه فروید ناگفته گذاشته، یونگ تکمیل کرده‌است.” از یونگ به عنوان پدر روانشناسی نوین یاد کرده و او را در زمره بزرگترین افراد بشر در گذشته و حال می‌دانند» یونگ در بین سال های 1906 تا 1913 رابطه نزدیکی با فروید داشت. به مرور این دو در برخی از مباحث علمی دچار اختلاف نظر شدند. یکی از موارد این اختلاف بحث مربوز به ناخودآگاه بود. یونگ صاحب کتاب های متعددی در زمینه ی روانشناسی تحلیل است. «انسان و سمبول‌هایش »، «تحلیل رویا» و .. از مهمترین آثار وی هستند. یونگ تا اواخر عمرش نیز همواره در مباحث علمی شرکت می‌کرد و مقالات و آثار مهمی را از خود به جای گذاشت. او سر انجام در سال 1961 در خانه خود و در کمال آرامش، از دنیا رفت.

 

 

مشخصات کتاب

  • نویسنده/نویسندگان: کارل گوستاو یونگ
  • مترجم: محمود سلطانیه
  • ناشر: جامی
  • تعداد جلد: 1
  • موضوع: مهارت های زندگی و موفقیت
  • تعداد صفحات: 494 صفحه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : faride

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار