ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب انسان بی خود نوشته دکتر شریعتی

انسان بی خود

 

معرفی کتاب انسان بی خود دانلود رایگان pdf

 کتاب ” انسان بی خود ” یکی از آثار دکتر شریعتی می باشد که در سال 1392 منتشر شده است.مطالب این كتاب ، ابتدا به شكل سخنرانی در دانشكده‌ی ادبیات دانشگاه تهران ایراد شده و سپس در مجموعه‌‌ای، پس از حك و اصلاحاتی توسط خود دكتر شریعتی منتشر شده. تاریخ این سخنرانی به سال‌های 1349-1348 بازمی‌گردد. كتاب عمدتا بر محور مفهوم الیناسیون می‌چرخد؛ مفهومی كه دكتر شریعتی آن را به “بی‌خود”، “از خود بیگانگی”، “جن‌زدگی” و… تعبیر كرده است. در این سخنرانی‌ شریعتی از مذهب، پول، عرفان و… هم‌چون عوامل متعدد از خودبیگانگی نام می‌برد و راه حل و پادزهر این “بی‌خود” شدن را خودآگاهی می‌داند.

 

این مجموعه شامل ده بخش اصلی و یك بخش ضمیمه است. این بخش‌ها به ترتیب عبارتند از:

 

اومانیسم در غرب و شرق: بخشی از درس‌های دانشكده‌ی ادبیات دانشگاه مشهد است كه در كتابی مستقل تحت عنوان «تاریخ ادیان»- كه نام مناسبی نیست- و با اسم مستعار «علی شریفی» در تیراژی محدود به چاپ رسیده بود.

عصیان انسان: مجموعه‌ی چند دست‌نوشته‌ی بدون تاریخ از شریعتی است كه غالباً در اصل با عنوان «عصیان» مشخص شده‌اند.

چهار زندان انسان: این بخش كه قبلاً در مجموعه كنفرانس‌های دانشكده‌ی نفت آبادان تحت عنوان «انسان و اسلام» منتشر شده بود، به صورت یك كنفرانس در دانشكده‌ی نفت آبادان در سال 1347 اجرا و سپس توسط علی شریعتی تنظیم شده است.

چهار زندان انسان: سخنرانی‌ای است در مدرسه‌ی عالی خدمات اجتماعی ایراد شده و تاریخ دقیق آن روشن نیست.

انسان بی‌خود: ابتدا به شكل یك سخنرانی در دانشكده‌ی ادبیات دانشگاه تهران )به احتمال قوی در آذر 1348)ایراد شده و برای اولین بار در «نشریه انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات» شماره اول تحت عنوان «انسان و جهان» در اسفند 1350 توسط شرکت سهامی اننتشار در کنار مقالاتی از دکتر داوری، دکتر نصر و مهدی جعفری به چاپ رسیده است. این متن پس از چاپ  اول توسط شریعتی بازبینی شده و نکاتی افزوده می شود و نهایتا در مجموعه آثار 25 به چاپ می رسد.

 انسان تمام: این سخنرانی تحت عنوان «علی، انسان تمام» در دو شب متوالی به تاریخ 20 و 21 آذرماه سال 1348 در تالار حسینیه‌ی ارشاد عرضه شده است.

ارتجاع نو: دست‌نوشته‌ای است كوتاه و بدون تاریخ از دكتر شریعتی.

نیازهای انسان امروز: تاریخ دقیق این سخنرانی كه در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز برگزار شده، معلوم نیست. متن این سخنرانی توسط  شریعتی تنظیم شده است.

سخنی درباره‌ی كتاب: این سخنرانی به تاریخ 23/9/1348 در روز افتتاح انجمن كتاب دانشجویان دانشكده‌ی ادبیات مشهد ایراد شده است. چند صفحه از متن پیاده‌ی شده آن توسط علی شریعتی مورد بازبینی قرار گرفته و در نتیجه اضافاتی در آن صورت پذیرفته است.

 آرزوها: متن این بخش توسط شریعتی پس از آزادی از زندان، در شب‌های انزوای اجباری، بر روی نوار ضبط شده است.

 

در بخشی از کتاب انسان بی خود می خوانیم…

به انسانی که گرسنه است، از معنویت سخن گفتن و از کمال ارزشهای اخلاقی دم زدن، فریب و فاجعه است. حکمت الهی، آگاهی، معنویت، اخلاق و دین در جامعه ای که از تضاد طبقاتی، از بهره کشی، از گرسنگی رنج می‌برد، آگاه کردن اوست به برابری به هرکس به اندازه حقش و به سیر شدن و بزرگ‌ ترین و مقدس‌ ترین علم آموختن به اوست تا دیدگانش را به ریشه های گرسنگی، تضاد و استثمار بینا کند. اما پس از آن آنچه مطرح است، بالاتر از عدالت است، زیرا انسان مطرح است…

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده :دکتر علی شریعتی

موضوع :فلسفه  ادیان

تعداد صفحات:434

سال انتشار:1392


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار