ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب مربای شیرین pdf

دانلود رایگان کتاب مربای شیرین

 

معرفی کتاب مربای شیرین pdf

“کتاب مربای شیرین”، یکی از آثار جذاب و شنیدنی هوشنگ مرادی کرمانی است که اولین بار در سال 1377منتشر شد.داستان مربای شیرین درباره پسربچه‌ای به نام جلال است که یک شیشه مربا خریده اما هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند در آن را باز کند. او از مادر، همسایه‌ها و اهالی محل‌شان نیز کمک می‌گیرد تا بتواند این کار را انجام دهد اما  متاسفانه هیچ‌کس قادر به باز کردن در مربای شیرین نیست. اما جلال بی‌توجه به حرف‌های دیگران اصرار دارد که منشاء این مسئله را بیابد؛ به همین خاطر ابتدا نزد مغازه‌ دار می‌ رود اما وقتی نتیجه‌ ای نمی‌ گیرد، به سراغ رئیس کارخانه مربا سازی می‌ رود و حتی شکایتش را با اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و بهداشتی مطرح می‌ کند. سرانجام این موضوع رسانه‌ ای می‌شود و ماجرا های جالب و هیجان انگیزی اتفاق می‌ افتد.

 

در بخشی از کتاب مربای شیرین می خوانیم…

زبانش را درآورده بود. یک‌وری کجش کرده بود. دندان‌هایش را فشار می‌داد روی زبان. هی زور می‌زد. سرخ شده بود. چه‌جور. وا نمی‌شد. هرچه زور زد باز نمی‌ شد. «عجب. بالاخره بازت می‌کنم.» زانو زد کف آشپزخانه، شیشه را گذاشت بین دوتا پایش. با دست چپش شیشه را قایم چسبید. انگشت‌های دست راستش را گذاشت دور شیشه. هرچه زور داشت آورد تو بازو هایش. در شیشه را پیچاند. نه، نشد. «یعنی چه؟» «در شیشه مربا باز نمیشه، خیلی سفته. حالا ولش کن. دیرت می‌شه. زنگ مدرسه‌تون می‌خوره.» جلال همانجور که زور می‌زد تا در شیشه مربا را باز کند، گفت: «مربا رو خریدم که بخورم. تا درشو وا نکنم، ول‌کن نیستم.»

گره داستان با یک مسئله ساده و پیش پا افتاده یعنی باز نشدن در شیشه مربا و در قالب طنز و اغراق در رویدادها شروع می شود و تا مدتی سبب بهم ریختگی میان خانواده ها و اهالی شهر می شود….

 

مشخصات کتاب مربای شیرین

نویسنده : هوشنگ مرادی کرمانی

سال انتشار :1377

تعدادصفحات:96


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار