ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب موریانه pdf

دانلود کتاب موریانه

 

معرفی کتاب موریانه  نوشته بزرگ علوی +دانلود pdf  رایگان

کتاب رمان “موریانه ” یکی از آثار بزرگ علوی میباشد که در سال 1368 به چاپ رسیده است .  موریانه را رمان یا داستانی بلند می‌دانند که در آن، اتفاقات آخرین سالهای حکومت پهلوی را روایت میکند. این کتاب داستان تنها پسر خانوادهای ایرانی است که ناخواسته وارد سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) میشود و مجبور به کارهایی میشود که برگشت از آنها غیرممکن است. بزرگ علوی در این کتاب، در کنار روایت داستانی جذاب نقدی جانانه به ساواک نیز انجام می‌دهد.

 

 

در بخشی از کتاب موریانه می خوانیم…

خوب، گفتم که آزاد هستم. اما نه به این آزادی که هرچه دلم می‌خواهد صاف و پوست‌کنده روی کاغذ بیاورم. اسم کسی را نمی‌آورم. چون سودی ندارد. چوب که بلند کنی گربه دزده حساب کار خودش را می‌کند. من جزءبه‌جزء زندگی دوروبری‌های خودم را می‌دانم، همه‌شان را می‌شناسم. اطلاع دارم که کجا بوده‌اند و چه کرده‌اند و به کجا رسیده‌اند و اکنون در کجا و در چه شرایطی به سر می‌برند و با کدام شرکت یا کارخانه و فروشگاه بندوبستی داشته‌اند و سهامشان چه مقدار است و املاکشان در ایران و اروپا و امریکا به اسم کی است و چقدر درآمد دارند. این را بگویم که متوجه شوید اطلاعات من از چه منبعی است.

من مدتی در سازمان امنیت و اطلاعات کشور در اروپا کیا بیا داشته‌ام. از من می‌ترسیدند و با من سازش داشتند و تااندازه‌ای باخبر می‌شدم که شاهزادگان و درباریان و دولتمردان و سردمداران و ساواکی‌ها کجا سرمایه‌هایشان را به کار می‌انداختند. با من مشورت می‌کردند که کدام سهام را بخرند و در کدام بانک پول‌هایشان را به‌حساب بگذارند يا با کدام سرمایه‌دار شریک شوند و جزئیاتی که از نزدیک‌ترین کسان حتی از زنان و فرزندان و شوهرهایشان پنهان نگاه می‌داشتند. یکی‌یکی آن‌ها را دست‌چین می‌کنم نشانی‌هایشان را می‌دهم اسرارشان را فاش می‌کنم و جوری خطاها و خیانت‌ها و شرارت‌ها و جنایت‌هایشان را به ثبوت می‌رسانم که جیک نمی‌توانند بزنند. البته گفتم که اسمشان را نمی‌آورم. خودشان هم می‌دانند که مقصود من کیست و چیست.

 

مشخصات کتاب

نویسنده : بزرگ علوی

سال انتشار : 1368

موضوع : رمان بلند

تعدا صفحات :296

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار