ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب نون والقلم

دانلود کتاب نون والقلم

 

معرفی و بررسی کتاب ن و القلم نوشته جلال آل احمد

کتاب “ن والقلم” یکی از آثار جلال آل احمد می باشد که در سال 1340 منتشر شده است.کتاب نون والقلم یک داستان بلند تاریخی است که حوادث آن در اوایل حکومت صفویان اتفاق می‌افتد. بر همین اساس زبان اثر به اقتضای زمان آن نسبتا کهنه است.  نون والقلم گزارشی از اوضاع اجتماعی و سیاسی است که بر خلاف کارهای دیگر جلال آل احمد در قالب یک داستان طنز بازگو می شود. جلال همچنین با استفاده از سبک قصه گویی عامیانه و کلیشه ای،داستان انتقادی خود را شیرین و جذاب می کند تا بیشترین تاثیر را در مخاطبانش برجای بگذارد.

 

در بخشی از کتاب نون والقلم میخوانیم…

زندگی برای آدم بی فکر همیشه راحت است. خورد و خواب است. و رفتار بهایم. اما وقتی پای فکر به میان آمد، توی بهشت هم که باشی آسوده نیستی. مگر چرا آدم ابوالبشر از بهشت گریخت؟ برای این که عقل به کله اش آمد و چون و چراش شروع شد. خیال می کنید بار امانتی که کوه از تحملش گریخت و آدم قبولش کرد چه بود؟ آدم زندگی چهارپایی را توی بهشت گذاشت و رفت به دنیای پر از چون و چرای عقل و وظیفه، به دنیای پر از هول و هراس بشریت.

میرزا عبدالزکی گفت: «معلوم است جانم همین است که حرف هایت بوی نا گرفته، اصلا حرف هایت بوی وازدگی می دهد.» میرزا اسدالله گفت: «بهتر از این است که بوی دنیازدگی بدهد. و بوی خون و اصلا آن چه تو واماندگی می دانی من نجابت می دانم.

و هزار سال است که بشر به انتظار حکومت حکما خیال بافته. غافل از این که حکیم نمی تواند حکومت کند. سهل است حتی نمی تواند به سادگی حکم و قضاوت کند.

 

مشخصات کتاب

نویسنده : جلال آل احمد

سال انتشار : 1340

موضوع : داستان بلند

تعدا صفحات :172

 

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار