ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب چه باید کرد نسخه pdf

کتاب چه باید کرد

 

معرفی کتاب چه باید کرد + دانلود رایگان

 کتاب ” چه باید کرد ” یکی از آثار دکتر شریعتی است که در سال 1380 منتشر شده است. این کتاب مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌های دکتر شریعتی از سال 1349 تا1354 است که باموضوعات  فرهنگی، جامعه‌شناسی و خودآگاهی  در این کتاب جمع‌آوری شده است. شریعتی بر این باور بوده است که با نظریه‌ها و نالیدن‌ نمی‌توان مشکلات جامعه را برطرف کرد. قشر مسئول و متعهد جامعه باید وظایف خود را بشناسد و آن‌ها را به مرحله‌ی عمل برساند. او در هر بخش از این کتاب جوامع را به اندیشه و خودآگاهی دعوت می‌کند.

 

این مجموعه نیز همچون برخی از عناوین مجموعه آثار یکی از عناوین سخنرانی های شریعتی را بدل به تیتر اصلی مجموعه کرده است که در عین حال شامل  9 بخش اصلی و یک بخش ضمیمه‌ها است که خود شامل دو قسمت است. این بخش‌ها عبارتند از:

 

 پیام امید به روشنفکران مسئول (تفسیر سوره‌ی روم): این سخنرانی که در تاریخ 5 آبان 1351 در تالار حسینیه‌ی ارشاد ایراد شده، پس از پیاده شدن توسط شریعتی تصحیح و تکمیل شده است.

روشنفکر و مسئولیت او در جامعه: این سخنرانی در تالار حسینیه‌ی ارشاد در تاریخ 30 و 31 مرداد ماه 1349 در دو شب متوالی ارائه شده است. عناوین مختلف این بخش از سوی دفتر تدوین و تنظیم مجموعه آثار دکتر علی شریعتی انتخاب شده است.

مخروط جامعه‌شناسی فرهنگی: این سخنرانی در دانشکده‌ی نفت آبادان صورت گرفته و تاریخ آن مشخص نیست.

راه سوم: این بخش نیز یکی از سخنرانی‌های دکتر شریعتی است که در 26 مهر 1351 در مدرسه‌ی عالی دختران ایراد شده است.

خودآگاهی و استحمار: این سخنرانی نیز در مدرسه‌ی عالی دختران عرضه شده و تاریخ برگزاری آن 27 مهر 1351 است. تیترها و عناوین این بخش توسط دفتر تدوین و تنظیم مجموعه آثار دکتر علی شریعتی انتخاب شده است.

از کجا آغاز کنیم؟ تاریخ این سخنرانی اول آذر 1350 و محل آن دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق) است و جزو چاپ‌های اولیه‌ی حسینیه‌ی ارشاد است و دکتر شریعتی آن را تصحیح کرده است.

استخراج و تصفیه‌ی منابع فرهنگی: این سخنرانی از سلسله سخنرانی‌های شریعتی در دانشکده‌ی نفت آبادان است اما تاریخ آن مشخص نیست.

چه باید کرد؟: مطالب این بخش ابتدا به صورت سخنرانی در تالار حسینیه‌ی ارشاد ارائه و پس از تکمیل توسط خود شریعتی به صورت کتاب منتشر شده است. متآسفانه صوت این سخنرانی در دسترس نیست.

روشنفکر مسئول کیست؟: این دستنوشته تا به حال  در مجموعه اثار20  به چاپ رسیده است

 

در بخشی از کتاب چه باید کرد می خوانیم…

موضوعی که امروز برای سخن گفتن انتخاب کرده‌ام، بر اساس یک هدف و یک شعار کلی است که باید هدف و شعار همه‌ی ما بشود. این تنها سندی که داریم و تنها ریسمان استواری که هنوز از آسمان آویخته است و نیز تنها پایگاهی که همه‌ی دسته‌ها، شعبه‌ها و فرقه‌های پراکنده‌ی ما می‌توانند به آن برگردند و در کنار آن بایستند تا برادری پیشین را تجدید کنند، قرآن است؛ تنها سندی که نتوانسته‌اند کوچک‌ترین خدشه‌ای در آن وارد کنند و یا کوچک‌ترین تحریفی چه کم و چه زیاد در آن به وجود آورند.

 

مشخصات کتاب

نویسنده :دکتر علی شریعتی

موضوع :جامعه شناسی

تعداد صفحات:548

سال انتشار:1380

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار