ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان کتاب گفت وگوی چهار جانبه نسخه pdf

کتاب گفت و گوی چهار جانبه

 

معرفی کتاب گفت و گوی چهارجانبه نوشته شهید مطهری

 کتاب ” گفت و گوی چهار جانبه ” یکی از آثار شهید مطهری می باشد که در سال 1390 منتشر شده است. این کتاب ، متن سخنان استاد شهید مطهرى، آیت‌الله خامنه‌اى، استاد فخرالدین حجازى و دکتر على شریعتى در مجلسى است که در حدود سال 1355 هجرى شمسى در تهران در یک منزل شخصى برگزار شده است. مطالبى که در این محفل مطرح شده به خوبى فضاى فکرى و فرهنگى جامعه خصوصاً دانشجویان و روشنفکران آن زمان یعنى سال‌هاى نزدیک به انقلاب اسلامى را نشان مى‌دهد و خواننده را به آن سال‌ها باز مى‌گرداند و در آن فضا قرار مى‌دهد. این سخنان ضمن اینکه ویژگی‌هاى فکرى هریک از صاحب‌نظران فوق‌الذکر را آشکار مى‌سازد، حاکى از نکته‌سنجى و انحراف‌شناسى و استقامت رأى استاد مطهرى مى‌باشد.

 

 

در بخشی از کتاب گفت و گوی چهار جانبه می خوانیم…

یک امید دیگر هم هست و آن اینکه اسلام هنوز جوهر و قدرت و استعداد انسان سازی، نمونه سازی و انسان ایده آل خودش را ساختن، حتی در بدترین شرایط و بدترین جوّی که الآن بر انسان حاکم است، حفظ کرده است. از این تیپ آدمها و افراد نمونه ـ که خوشبختانه رو به زیاد شدن می روند ـ جالب تر و زیباتر، ایجاد بیت نمونه است و الآن هرکسی شاید در ذهنش بیش و کم بشناسد که یک اسلام از نو متولد شده ای ـ که الآن یک واقعیت زمانی و اجتماعی ما شده که حتی دشمن هم نمی تواند انکارش کند ـ به صورتی رشد پیدا کرده که نمونه هایی از یک بیت شیعی اسلامی راستین واقعی داریم، و آن دیگر نهایت اوج و کمال است و کسانی که واقعا به این مرحله رسیده اند و یک چنین سعادتی را ـ البته با توفیق خداوند ـ برای خودشان ساخته اند، نه تنها یک موفقیت بزرگ انسانی به دست آورده اند بلکه یک مسئولیت بزرگ اجتماعی را در زمان ما بر عهده دارند. یکی این جوّ است که البته برای ما خیلی جالب و آموزنده و برانگیزنده است.

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع :اسلام و معارف

تعداد صفحات:75

سال انتشار:1390


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار