ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود رایگان pdf کتاب مهمان مامان

کتاب مهمان مامان نسخه رایگان

 

معرفی  و دانلود کتاب مهمان مامان

داستان “مهمان مامان”  نوشته هوشنگ مرادی کرمانی ، برای نخستین بار در سال 1380 منتشر شده است . این داستان به نوعی نشان دهنده‌ گوشه‌هایی از آداب و رسوم زندگی خانوادگی ایرانی است. مهمان مامان در قالب داستانی بلند، همدلی، دوستی و صمیمیت در بین چند همسایه و کمک کردن به دیگران در زمان سختی را به تصویر میکشد. این داستان روایتگر خانواده‌ ای در جنوب شهر است که قرار است میزبان عروس و دامادی از فامیل نزدیکشان باشند. مادر دلش میخواهد پذیرایی مناسبی از مهمانان داشته باشد، ولی…

 

 

فیلم مهمان مامان نوشته هوشنگ مرادی کرمانی

داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران، هم در سال 1382 فیلمی سینمایی به همین نام از این داستان هوشنگ مرادی کرمانی اقتباس کرد. این فیلم با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد و در بیست و دومین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

 

 

در بخشی از کتاب مهمان مامان می خوانیم…

«جلوی پسر خاله و عروس بشقاب تخمه بود و توی شیرینی خوری شیرینی های تری که خودشان آورده بودند.بهاره سر خود شیرینی ها را گذاشته بود تو شیرینی خوری و آورده بود:

– می‌‌خواستیم شیرینی بخریم. فکر کردیم این دور و برها شیرینی خوب نیست که قابل عروس خانم باشد. بابام دیر آمد وگرنه می‌رفت از خیابان‌های بالا شیرینی می‌خرید. دیدید چه قنادی‌ هایی آن بالا ها هست!

-ماشاالله چه سروزبانی داری، چه تعارف‌هایی بلدی! ما با این سن و سال از این چیزها بلد نیستیم. -استادش مامانش است. مامان کو؟ -تو حیاط با همسایه‌ ها حرف می‌ زند و کار هایی هم می‌کند. پسرخاله بلند شد:

-خاله جان به زحمت افتاد. خاله جان، خاله جان! تو را خدا نمی‌خواهد زحمت بکشی. یک چیز مختصر و ساده می‌ خوریم. ما که غریبه نیستیم.

 

مشخصات کتاب مهمان مامان نوشته هوشنگ مرادی کرمانی نسخه pdf  رایگان…

نویسنده : هوشنگ مرادی کرمانی

سال انتشار :1392

موضوع : داستان بلند

تعداد صفحات:96


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار