ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود پی دی اف کتاب فلسفه اخلاق نوشته شهید مطهری

دانلود رایگان کتاب فلسفه اخلاق

 

معرفی کتاب فلسفه اخلاق نوشته شهید مطهری دانلود رایگان

کتاب ” فلسفه اخلاق ” نوشته شهید مطهری می باشد که در سال 1390 به چاپ رسیده است. کتاب حاضر مشتمل بر سیزده جلسه سخنرانی استاد شهید آیت اللّه‌ مرتضی مطهری پیرامون «فلسفه اخلاق» و دارای دو بخش است. بخش اول که قسمت اعظم کتاب را تشکیل می‌دهد متشکل از ده سخنرانی ایشان در سال ۱۳۵۱ شمسی و در ماه محرّم در مسجد ارک تهران می‌باشد. در این بخش علاوه بر فلسفه اخلاق، درباره اخلاق اسلامی نیز بحث شده است.. بخش دوم را سه سخنرانی استاد در همین موضوع تشکیل می‌دهد که در زمانها و مکانهای مختلف ایراد شده است.

 

در بخشی از کتاب فلسفه اخلاق می خوانیم…

اخلاق به طور کلی چیست؟ ما چگونه فعلی از افعال انسانها را می توانیم « اخلاقی » بنامیم و فعل غیر اخلاقی چیست؟ و فعل ضد اخلاقی چیست؟ و همچنین در میان صفات انسان چگونه صفتی را می توان اخلاقی نامید و چگونه صفتی را ضد اخلاقی و چگونه صفتی را نه اخلاقی و نه ضد اخلاقی، و در میان اندیشه های انسان عینا همین سوال و همین تقسیم هست: چه اندیشه ای اخلاقی است و چه اندیشه ای ضد اخلاقی و چه اندیشه ای نه اخلاقی است و نه ضد اخلاقی؛ با اینکه ابتدائا به نظر می رسد که فعل اخلاقی یا صفت اخلاقی و یا اندیشه اخلاقی احتیاجی به تعریف ندارد؛ اخلاق لغتی است شایع در زبان همه مردم و بلکه همه مردم دنیا؛ به هر زبانی لغتی معادل این لغت هست؛ پس همه اخلاق را و قهرا ضد اخلاق را می شناسند، احتیاجی به تعریف ندارد. ولی اتفاقا اخلاق مانند بسیاری از چیزهای دیگر شبیه خودش، از آن چیزهایی است که در عین اینکه در زبان همه مردم دایر است و همه مردم خیال می کنند که آن را می شناسند و می توانند تعریف بکنند، از مشکلترین لغات است برای تعریف کردن.

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع : فلسفه و منطق

تعداد صفحات:254

سال انتشار:1390


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار