ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود کتاب آن مادیان سرخ یال

دانلود کتاب آن مادیان سرخ یال

 

معرفی

این کتاب شرح ماجرای یک خونخواهی قبیله‌ای عاطفی است که آن را نویسنده بازمان حال پیوند زده است. نویسنده بابیان چندین صحنه‌ی امروزی و جدید داسـتان را بـه عصـر خود پیوند زده و اثری کهن در عرصه‌‌ی رمان فارسی معاصر آفریده است. موضوع بیشتر این داستان‌ها، درگیری انسان ایرانی با مقوله زمین و زمینداران و قوانین دولتی پس از انقلاب سفید شاه است.

 

 

در بخشی از کتاب آن مادیانِ سرخ‌ یال ‌می‌خوانیم…

باخت نرد به پایان رسیده است. قیس دست می‌گشاید به واستدن نامه، هم در زمان تکیه می‌زند به پشتی، و تای نامه را تا باز کند می‌گوید «نمی‌خواستم بازی را خراب کنم. دست تو روی برد بود!» پیک همچنان بر در ایستاده است و تمام حواس و چشم‌ها اکنون به قیس است و هر نگاه در حدفاصل چشمان و پيشانه قیس با نامه و دست‌های او خزیدنی ملایم دارد. نه، هنوز هم ارتعاشی در دستان قیس احساس نمی‌شود. پایان خط نامه، انگار به نقش لبخندی بر کناره لبان قیس می‌گسترد و او سر برنمی‌آورد تا دیگران چشم و نگاهش را بتوانند دریابند، و چون سر برمی‌آورد خطاب می‌کند که جام‌ها پس چرا خالی ست؟ و نامه را به تای اول برمی‌گرداند و پر شال جای می‌دهد. اکنون پیک پیش و بیش از دیگران در انتظار پراضطراب درون خود می‌جوشد. شاید از آن‌که سزای پیامی ناخوش… یا پندار این‌که کار او هنوز به انجام نرسیده است تا لب گشودن و سخن قیس؛ که پیک، بخش زنده نامه کلمات است و اکنون قیس است با او، بس آن‌هایند که به یک مفهوم و یک تسلسل رفتار و حاصل آن وقوف دارند؛ و آن اينکه پیک و نامه پیش از آن‌که به دست قیس برسد از دست و نگاه برادران ارشد او گذر کرده‌اند به پاسخ رد «خونخواهی پدر؟ نه!» نیز هردو کس، پیک و قیس می‌دانند که حجر بنی آکل المرار قید کرده است که چون هیچ فرزندی خونخواهی پدر را نپذیرفت، نامه را به جوان‌ترینشان قیس برسانید که «بر فرزندی ست خون من که از شنیدن خبر قتل من برنتابد، مویه نکند، نگرید و خاک‌برسر نریزد!»

 

مشخصات کتاب

نویسنده: محمود دولت آبادی
تعداد صفحات:۱۶۸
تاریخ انتشار:۱۳۸۳
موضوع:رمان

 

 

 

 

 

 

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار