ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf کتاب دریا روندگان جزیره آبی تر

پی دی اف کتاب دریا روندگان جزیره آبی تر

 

معرفی
کتاب «دریا روندگان جزیره آبی‌تر» نوشته عباس معروفی( -۱۳۳۶)، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، ناشر و روزنامه‌نگار معاصر است.این کتاب مشهورترین مجموعه‌ داستان کوتاه عباس معروفی بوده که از چهار بخش به نام‌های «عطر یاس»، «آخرین نسل برتر»، «برش‌ های کوچک» و «چند داستان دیگر» تشکیل شده است. فضای مشترک داستان‌، زندگی پس از دوران جنگ تحمیلی می‌ باشد  و معروفی می‌ کوشد تاثیرات فرهنگی و روانی جنگ را بر شخصیت‌ های کتاب نشان دهد. آدم ها در روزگار بعد از جنگ در حال کنار آمدن با تغییرات و هضم آن ها هستند و گیج، بی‌ حوصله  و  غمگین‌ اند.

 

در بخشی از کتاب دریا روندگان جزیره ابی تر میخوانیم…

«مرد چند بار کف دست‌ هاش را به هم کوبید و به انعکاس صدا گوش داد. خوب بود. خندید. یکی دو بار دور خودش چرخید و باز کف زد. از کپرهای روبرو چند زن و بچه بیرون ریختند و با اخم به او خیره شدند. یک خروس پرید روی دیوار و بی‌توجه به معرکه طول دیوار را پیمود. پیرمردی با دوچرخه از کوچه‌ ای در آمد و از همان گوشه میدانچه به کوچه دیگری پیچید. مرد باز کف زد. آن‌ هایی که بر تخت جلو قهوه‌ خانه نشسته بودند دست از چای و قلیان کشیدند و محو تماشای او شدند. و صدای دریا از دور می‌آمد. بعدها «جمعه» می‌گفت آن روز آن‌ قدر حواسش پرت شده که وقتی به قلیانش پک زده فهمیده است که آتش از مدت‌ ها پیش خاموش شده بوده. برادرش «دوشنبه» با کف دست زده بود پس کله‌اش و گفته بود: «حیرون چی؟ حیرون اون نامرد گشنه بودی؟ خاک بر اون…» عبدالقاسم به مراد علی  قهوه‌ چی گفته بود که چایش چای نبوده، کانادا بوده. و او جواب داده بود که می‌ خواستی زودتر بخوری. صبح که نمی‌ ریزند، شب بخورند!»

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده: عباس معروفی
سال انتشار:۱۳۹۵
تعداد صفحات:۳۵۹

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار