ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود کتاب مردی در تبعید ابدی نسخه رایگان pdf

مردی در تبعید ابدی

 

معرفی کتاب مردی درتبعید  ابدی نوشته نادر ابراهیمی

 کتاب “مردی در تبعید ابدی”  کتابی از نادر ابرایهیمی است که در سال 1375 به چاپ رسیده است و موضوع ان درمورد زندگی ملا صدرا میباشد. محمد صدراى شیرازى، پسر یکى از با نفوذترین مردان شیراز بود؛ ابراهیم صدر شیرازى که از مقربان دربار صفوى بود. رمان مردی در تبعید ابدی سه شخصیت مهم دارد که ملاصدرا در طول زندگی خود شاگرد آن‌ها بوده و از آنان با افتخار یاد کرده است. آن سه نفر میرمحمدباقر استرآبادی معروف به میرداماد، شیخ بهاءالدین عاملی معروف به قاضی‌القضات و ابوالقاسم میرفندرسکی هستند. این کتاب مانند بیشتر آثار ابراهیمی به شکل یک پازل به تصویر کشیده می‌شود و روایت خطی ندارد. پازلی که متشکل از دوران کودکی صدرالمتألهین، دوران عاشقی و جوانی، سال‌های درس‌آموزی و رسیدن به مقام استادی و بالاخره سال‌های تبعید او است.

 

در بخشی از کتاب مردی در تبعید  ابدی میخوانیم..

ابراهیم تمام امکانات را براى تک فرزند دیر از راه رسیده‌ى خود فراهم نمود اما، ترس مشفقانه و وظایف پدرانه اش همیشه او را بر آن مى داشت تا به حکم عقل از بروز اندیشه هاى خوفناک او در چنان زمانه ى با شکوهى که دین چلچراغِ کاخ شاهان صفوى به حساب مى آمد، جلوگیرى کند. گرفته‌ای ابراهیم‌خان! چه چیز باز امروز آزرده‌ات کرده است که شمشیر من نمی‌تواند آن را به دو نیمه کند؟ – گرفتگی از رخم پیداست قره‌خان؟ – از نگاهت، از چشمانت، از رخسارت، از قدم برداشتنت، سلام گفتنت و پاسخ سلام دادنت. از همه چیز. پنهان داشتن اندوه بسیار دشوارتر از مخفی کردن شادی است. اشک هنگامی که باید فرو بریزد، می‌ریزد اما خنده را می‌توان مهار کرد و تو می‌دانی که ما چنین می‌کنیم که در محضر سلاطین زنده می‌مانیم . ابرهیم قوام همچنان در خویش به دارالحکومه‌ی شیراز می‌رسد. شاه‌عباس یک سال و اندی است که در قزوین بر ایران هنوز پاره‌پاره پادشاهی می‌کند. اما با همه جوانی سخت در خط آن است که از آن تکه تکه تاریخی چهل تکه ماندگار و یک‌دست به زیبایی تمام بدوزد و باقی بگذارد.

 

مشخصات کتاب

نویسنده : نادر ابراهیمی

سال انتشار :1375

موضوع : زندگینامه ملا صدرا

تعدا صفحات:277


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار