ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود کتاب میرزا نسخه رایگان pdf

کتاب میرزا نوشته بزرگ علوی 

 

معرفی کتاب میرزا نوشته بزرگ علوی

کتاب ” میرزا ” یکی از آثار بزرگ علوی  میباشد که در سال 1357 به چاپ رسیده است ، که شامل شش داستان کوتاه است. داستان‌های این کتاب با عناوین «آب»، «میرزا»، «احسن القصص»، «دربدر»، «یکه» و «تنها» و «وبا» هستند. “میرزا ” در این داستان مردی است که به مهاجرین کمک می کند تا خانواده هایشان را بیابند.

 

 

در بخشی از کتاب میرزا می خوانیم…

«لحن صحبت آقاکمال به شوخی بود. همه‌اش می‌خندید. این خنده با آن لبخندی که بعدها مانند بزکی به صورتش چسبیده بود، فرق داشت. مثل بزرگتری که دارد به بچه‌ای پند می‌دهد. در نظر نرگس این گفتگو بسیار جدی آمد. آیا آقاکمال او را متوجه کرد که با آواک آب او در یک جوی نمی‌رود و شاید شوهری باید ظهور کند که به او بال‌و‌پر بدهد، مانند مادرش که روزی پر زد و رفت و مانند میسیز ویلیز که می‌تواند همه جای دنیا سفر کند، نه مثل سار که زمین‌گیر است و هر روز غروب باید برای یک ماش تریاک به خانه‌شان برگردد.
نرگس در قبال آقاکمال مطیع بود. راستی که از او بیشتر از پدرش حرف‌شنوی داشت. گویی یقین کرده بود که این مرد خیرش را می‌خواهد. مهربانی او به دل می‌نشست. اصیل بود. یک چنین محبتی را او هرگز ادراک نکرده بود، حتی از مادرش اوفیک. در هر صورت به خاطرش نمانده بود. از پدرش جز تشر و تشور چیزی ندیده بود. با او اصلا نمی‎‌‌‌‌‌شد دو کلمه حرف حسابی زد. یا خمار و یا نشئه. همه‌اش می‌‌‌گفت: تو بچه‌ای، نمی‌فهمی.
درباره غیبت مادرش هرگز کلمه‌‌ای مابین آنها رد و بدل نشد. احساس می‌کرد که پدرش درد می‌کشد، اما دختر پانزده‌ساله را شایسته آن نمی‌دانست که شریک درد خودش بداند. نیست که آقاکمال به نرگس گفته بود: اینکه پدرت دندان روی جگر می‌گذارد و نق و ناله نمی‌کند، همین به او اعتبار و شرافت و بزرگواری می‌بخشد.»

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده : بزرگ علوی

سال انتشار : 1357

موضوع : داستانی کوتاه

تعدا صفحات :122


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار