ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود کتاب هبوط در کویر

دانلود کتاب هبوط در کویر

 

 

معرفی

کتاب هبوط در کویر به دست دکتر علی شریعتی نوشته شده است. کتاب هبوط در کویر یکی از بهترین نوشته های دکتر علی شریعتی می باشد . هبوط در کویر عنوان کتاب نهم از مجموعه آثار ۳۵ جلدی دکتر شریعتی است که ابتدا در دو کتاب با عنوانهای «هبوط» و «کویر» به چاپ رسیده‌اند. شریعتی در بخش اول کتاب یعنی هبوط، داستان سمبلیک آدم و هبوط او را از بهشت می‌نویسد که در حقیقت فلسفه‌ تاریخ اوست که به زبان نماد و سمبل حکایت می‌شود و در بخش دوم، کویر را به عنوان نماد وطنش ایران برمی‌گزیند و با برشمردن مشخصات کویر، مسایل آن روز و تاریخ پر و فراز و نشیب ایران رابه نمایش میکشد.

 

در بخشی از این کتاب میخوانیم:

«یک‌بار حادثه غریبی اتفاق افتاد. حادثه را! هرگز خود را چنین نیافته بودم. روزی در انبوه خلق ، به قیافه برخورد برخوردم که اهمیتشناختمش. او همچنین مرا تأکید می کند. رد شدیم. برگشت نگاهم کرد. برگشتم نگاهش کردم. رد شدیم. برگشت نگاهم کرد و من کمی درنگ کردم ، اما برنگشتم و نگاه نکردم. رد شدیم. این که بود؟ چه‌کار داشت؟ این از همان افراد نیست که هرگز بی وخودی امشبسبند و پرحرفی متوجه و احوالپرسی و وراجی هستید؟ چرا ، این هم از همان لیوانهای نمک میوه است که یکبار جوش کرده و کفش ودل آدم را شنلرزانند که الآن سر شنرود ، الآن شنریزد ، به سر و صورت آدم پشکنک می کند و دوتا پف که کنی ، فرومينشینند و چند لحظه بعد ازبینی لیوان خالی شد و تهش کمی آب مرده لعابی ، مایایی زرد رنگ مثل چرک ، سرد و  بیگوش و خروش ماند و هیچ هیچ! ولش کن. برگشت نگاهم کرد ؛ ایستاد و  مجد مرا مرانگریست. متوجه شدم ؛ به رو نیاوردم ؛ رد شدم. صدا زد گوش نکردم. داد زد. خودم را زدم به آن راه ، یعنی که مورد علاقه است. پیش آمد. دارد امّاآید. نه ، ولدکن نیست. تند کردم که بروم ؛ کار داشتم ، کار های زیاد ؛ خیلی های منتظرم بودند ؛ بی‌تابانه چشم‌به‌راهم بودند. تند کردم ، نشد. دامن قبایم را گرفت که صبر کن. صبر کردم با دنیایی از بیزاری ، دلخوری ، نگرانی و خشم از این مزاحمت. باز گرفتار مزاحمت تازه تأیید شد ؛ باز مدتی از کارم بازمیممانم ؛ خیالم را مغشوش نمونه ؛ ناراحتم آزمایش. خدایا از گیر این ، چه ججوری خلاص شوم؟ »

 

مشخصات کتاب

نویسنده :دکتر علی شریعتی

سال انتشار:1396

تعداد صفحات :643

موضوع : سرود آفرینش


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار