ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود کتاب هجرت سلیمان و مرد

دانلود کتاب هجرت سلیمان و مرد

 

معرفی

دو داستان به نامهای «هجرت سلیمان» و «مرد» را در این کتاب میخوانیم. هر دو داستان در رابطه با ناسازگاری زن و شوهر و سرنوشت مبهم فرزندان حاصل از چنین زندگی ها یی می باشد. داستان با موضوع خشونت علیه زنان در حال و هوای روستایی در اطراف مشهد به روایت زندگی «سلیمان» (شخصیت اول داستان) و همسرش «معصومه» می‌ پردازد.  اولین داستان این مجموعه هجرت سلیمان نام دارد و درباره‌ی مردی به نام سلیمان است که به همسرش مشکوک شده است. داستان در یکی از روستاهای مشهد اتفاق میافتد. داستان دوم بیابانی نام دارد که در آن قهرمان داستان، ذوالفقار تحت زورگویی اربابش قرار می‌گیرد و برای گریختن از این استبداد دست به اقداماتی می‌زند که وقایع داستان را رقم می‌زند.  

 

در بخشی از کتاب هجرت سلیمان و مرد می خوانیم…

ذوالفقار هنوز جرأت نکرده بود سر حرف را با گروهبان باز کند تا بداند او چه جور آدمی است و چه خلق وخویی دارد. حتی خوب نگاهش هم نکرده بود. گروهبان مرد سیاهچرده ای بود و قدوقواره‌ای در حدود خود ذوالفقار داشت. استخوانهای دوش و کفچه های شانه اش از زیر بلوز زیتونی رنگش بیرون زده بود و پوتینهای ناهنجارش به پاهایش سنگینی می کرد. سروروی خشکیده‌ای داشت و رگهای گردنش مثل دو ترکه انار از زیر پوست بیرون جسته و لاله های گوشش به دو طرف فکهایش جوش خورده بودند. صورتش چهارگوش بود، بینی اش کشیده و راست، چشم و ابروهایش سیاه و سبیلهایش نوک تیز. ذوالفقار تا آنجا با گروهبان آشنایی داشت که دید او از در عدلیه وارد شد، از پله ها بالا آمد، به اتاق رئیس رفت و بعد با یک ورقه کاغذ که دستش گرفته بود بیرون آمد و با لهجه ای که پیدا بود ريشه به نواحی سیستان دارد پرسید:ذوالفقار نجف علی.ذوالفقار گفت: «بله.»گروهبان گفت:«تویی؟ بربم.»با هم از پله ها سرازیر شدند، از در عدلیه بیرون آمدند و دوش به دوش هم راه افتادند به طرف ایستگاه اتوبوسهای دهات. و تا به حال حرفی بینشان نگذشته بود.

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده: محمود دولت آبادی
تعداد صفحات: ۴۵
سال انتشار:۱۳۵۲
موضوع : داستان کوتاهp


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار