ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf رایگان کتاب انسان و سرنوشت

دانلود کتاب انسان و سرنوشت

 

معرفی کتاب انسان و سرنوشت نوشته استاد مطهری

کتاب ” انسان و سرنوشت “ یکی از آثار شهید مرتضی مطهری می باشد  که به بررسی تطبیقی مسئله قضا و قدر و جبر و اختیار در مکاتب مختلف فلسفی و مکتب اسلام پرداخته‌است. این کتاب ابتدا در «هیئت‌های مؤتلفه اسلامی» توسط مطهری تدریس می‌شده. سپس به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، اردو و آلمانی ترجمه شده‌است.

 

 در بخشی از کتاب انسان و سرنوشت می خوانیم…

مسأله سرنوشت و قضا و قدر ، چه از نظر موضوعی و چه از نظر هدف‌ تعلیماتی ، در ردیف مسائل فلسفی است ، ولی در این رساله در ردیف‌ مسائلی قرار گرفته که نه از لحاظ موضوع با آنها مرتبط است و نه از لحاظ نتیجه و هدف تعلیماتی . این مسأله در این رساله جزء یک سلسله بحثها تحت عنوان ” بحثهایی از علل انحطاط مسلمین ” واقع شده است که شامل موضوعات و جریانات و مسائل‌ گوناگون است . موضوعاتی که تحت این عنوان قابل بحث است ، بعضی تاریخی‌ و بعضی روانی یا اخلاقی یا اجتماعی و یا صرفا دینی و احیانا فلسفی است . بنابراین مباحثی گوناگون که در ردیفهای متعدد قرار دارند ، جزء این سلسله‌ مباحث واقع می‌شوند . آنچه این مباحث گوناگون را به یکدیگر پیوند می‌دهد ، تحقیق در اثرات‌ مثبت و منفی این امور در ترقی و انحطاط اجتماع اسلامی است . علیهذا منظور از طرح این مسأله در این رساله اولا تحقیق در این جهت‌ است که آیا اعتقاد به سرنوشت ، آن طور که قواعد برهانی فلسفی ایجاب‌ می‌کند ، از نوع عقاید و افکاری است که معتقدین خود را به سستی و تنبلی‌ می‌کشاند و مردمی که به این عقیده می‌گرایند خواه ناخواه به انحطاط کشیده‌ خواهند شد ، یا این عقیده اگر درست تعلیم داده شود ، چنین تأثیر سوئی‌ ندارد ؟ ثانیا اینکه اسلام این مسأله را چگونه و به چه طرزی تعلیم داده‌ است و تعلیم اسلامی در این زمینه چه تأثیری در روحیه پیروان اسلام داشته‌ است و می‌تواند داشته باشد ؟ و چون منظور این جهت بوده ، از تعرض فروع‌ و شاخه‌هایی که با منظور نامبرده ارتباط ندارد خودداری شده است .

 

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع : قضا و قدر

تعداد صفحات:132

 

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار