ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf رایگان کتاب هدف زندگی نوشته شهید مطهری

 

کتاب هدف زندگی

معرفی و بررسی کتاب هدف زندگی نوشته شهید مطهری

 کتاب ” هدف زندگی ” یکی از آثار شهید مطهری می باشد که در سال  1390 منتشر شده شده است. کتاب هدف زندگی، شامل بر پنج جلسه صحبت در جمع حدود ده تن از شاگردان استاد شهید مطهری  میباشد که در سال 1351 صورت گرفته است. این کتاب شامل بخش‌های زیادی است که هر یک از آن‌ها انسان، جامعه و تقابل آن‌ها با یکدیگر را ازنظر نظریات و تعلیمات دینی بررسی می‌کند. برخی از این فصل‌ها عبارت‌اند از «هدف خلقت و بعثت انبیا»، «نظریات مختلف درباره سعادت انسان»، «سه منطق»، «جامعه نیازمند ارزش‌های معنوی است» و «ایدئولوژی، هم‌پایه فلسفی می‌خواهد و هم‌پایه ایمانی». 

 

در بخشی از کتاب هدف زندگی می خوانیم…

تنها اندیشه‌ای می‌تواند روح یک مکتب را تشکیل دهد که از طرفی پایه جهان‌بینی آن مکتب باشد یعنی نوعی بینش و دید و ارزیابی درباره هستی باشد، و از طرف دیگر آرمان ساز باشد و این همان مطلب است که گفتیم ایدئولوژی، هم‌پایه فلسفی باید داشته باشد و هم‌پایه ایمانی. از یک‌سو اساس منطقی داشته باشد تا آنچه هست را بتواند با منطق و استدلال ثابت کند و از سوی دیگر آرمان ساز باشد، یعنی بتواند چیزی را عرضه کند که بشود موضوع ایمان و موضوع آرمان قرار گیرد؛ یعنی یک محبوب و معشوق هم به بشر عرضه بدارد و بشر را به‌سوی آن محبوب به حرکت درآورد. هم فلسفه باشد و هم ایده‌آل اخلاقی و هم ایدئال اجتماعی.

نیروی محرکه یک جهان‌بینی آرمان سازی آن است. صرف یک جهان‌بینی مادام که آرمان نداشته باشد محرک نمی‌شود. مثل‌اینکه بزرگ‌ترین مکتب‌های ستاره‌شناسی، مسائل ستاره‌شناسی ر به ما عرضه می‌دارد و ما فقط درباره یک سلسله جیزهایی که در جهان هست اطلاعاتی پیدا می‌نیم، اما دیگر به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند یعنی ستاره‌ها به آن وضع وجود داشته باشند یا نداشته باشند، ازنظر زندگی و هدف‌های انسان تأثیری ندارد، ضد مکتب که چیزی را عرضه می‌دارد که در آن آرمان بزرگی برای انسان نهفته است.

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع :فلسفه و منطق

تعداد صفحات:105

سال انتشار:1390

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار