ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf کتاب آخرین یاد داشت ها

 

 

 

نیچه در تمام طول عمر خود تمام افکار و اندیشه های خود را در دفتر هایش سادداشت و همیشه برگه هایی همراهش بود تا اگر چیز تازه ای یادش آمد همان جا بتواند یادداشت کند. بنابراین میتوانیم بگوییم او در هر لحظه و هرجا می توانست نویسندگی کند. او معمولاً اين يادداشت‌ها را نگه مي‌داشت و بر پايه‌ي آن‌ها دست‌نوشته‌هاي آثار چاپ‌شده‌اش را تهيه مي‌كرد، و در نتيجه شمار بسياري از آ‌ن‌ها محفوظ ماند. ارتباط ميان دست‌نوشت‌هاي نيچه و آثار چاپ‌شده‌اش در طول دوران زندگي‌اش دستخوش تغيير شده است. در حالي كه آثار چاپ‌شده هرگز كل محتواي يادداشت‌ها را در بر نمي‌گرفت، تنها پس از 1885، يعني پس از تكميل چنين گفت زرتشت، بود كه اختلاف بنياديني ميان آن‌چه نيچه در يادداشت‌هاي خود ثبت مي‌كرد و آن‌چه به شكل مشخصي به دست چاپ مي‌سپرد به‌تدريج بالا گرفت. در حقيقت، نيچه احساس مي‌كرد كه در حال بيگانه‌شدن با واسطه و رسانه‌اي است كه تا كنون به آن اعتماد كرده است. ‘اراده‌ي معطوف به قدرت’، بزرگ‌ترين و بلندپروازانه‌ترين پروژه‌ي ادبي آخرين سال‌هاي زندگي نيچه، كه او هرگز آن را به چاپ نرساند ــ‌و تنها پس از مرگ‌اش بود كه خواهرش آن را جمع كرد و به ناشر سپرد‌ــ در دل همين يادداشت‌ها جاي دارد، يادداشت‌هايي كه از آوريل 1885 تا اوت 1888 را در بر مي‌گيرد.” (از پيش‌گفتار كتاب)

 

 

آنچه در بخشی از کتاب آخرین یادداشت ها می خوانیم :

از سه پیامبر جهان مدرن (نیچه، مارکس و فروید) که جهان پس از ظهور آنان چونان گذشته نبود، تأثیر نیچه نه تنها عمیق تر که در امتداد تاریخ پایاتر شد. این ادعا گزافه نبود که: «آنگاه که آرزومند عروجید به بالا می نگرید و من فرو می نگرم – زیرا عروج کرده ام.»(۱) گویی ایستاده بر فراز بلندترین کوه، افق آینده ی جهانی را می نگریست که به نیشتر اندیشه اش زیر و زبر و برای آفرینش ارزش های جدید آماده شده بود. فریاد خدا مرده است نیز بیش ازآنکه ندایی صرفا نیست انگارانه باشد، شیپور بیدارباش دنیای مدرن بود، پیغام کردن «از پس پیغام به هزار آوا، که دل از آسمان بردار که وحی از خاک می رسد.»

 

 

مشخصات کتاب آخرین یاد داشت ها:

نویسنده : فریدریش نیچه

مترجم : ایرج قانونی

انتشارات : نشر آگاه

تعداد صفحات : 478 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار