ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf کتاب سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی

 

 

بخشی از رساله دوم کتاب :

این گفته ی گوته است که : من از هرچه تنها بخواهد به من چیزی بیاموزد بی ان که بر نشاط من بیافرزاید یا به من نشاط تازه ای بخشد نفرت دارم. چنین سخنی می تواند چون سخن صمیمانه ی کاتوی بزرگ که : بر این ابر زنده ام،هم بر این بگذرم سر آغاز این رساله در سودمندی و ناسودمندی تاریخ باشد.قصد گوته از این کلام این است که نشان دهد چرا اموزش بدون بخشیدن نشاط و ایجاد سر زندگی چرا علم بی عمل و خلاصه چرا تاریخ به شکل ایینی ،تزیینی و سطحی و زائده معرفت اما پر هزینه باید تا این حد منفور ما باشد.

 

 کتاب سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی به منزله فتح بابی در فلسفه نیچه است که در آن، علاوه بر اینکه بسیاری از نکات عمده کل آثار او ذکر شده، بیانیه صریحی درباره عمیق ترین علایقی است که به تمام آثار او جان می بخشد.

بخشی از مقدمه ی مترجمان برای کتاب سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی :

عنوان اثر حاضر ارتباط بین حیات و معرفت تاریخی است. کنکاش بخاطر حقیقت و معرفت همچنین بخشی از رسالت هستی است و نظیر هر عملکرد انسانی دیگر ارزش خود را از ادغام شدن در رسالتی می یابد که خود بخشی از ان است. ولی اگر معرفتی یا حقیقتی مهلک به حساب بیاید چه باید کرد ؟ اگر با توجه به معرفتی خاص ما مواجه بشویم که حقیقت را بدان و بمیر یا زندگی کن و در اشتباه باقی بمان چه باید کرد ؟ طبق نظر نیچه ما با این مواجه هستیم ولی طبق نطر او اگر در انتخاب بین زندگی و معرفت مخیر بودیم هیچ جای تردیدی نیست که کدان را باید انتخب می کردیم. هر معرفتی که زندگی را ویران می سازد دمار خویشتن است، زیرا معرفت در اساس زندگی استوار شده است.

قرن نوزدهم تاریخ را کشف کرده بود و تمام تحقیقات و تتبیغات بعدی مهر این کشف را بر پیشانی داشت . این کشف بسادگی حصر در تعدادی از حقایق مربوط به گذشته نبود،بلکه کشف تاریخ گرایی انسان بود . انسان بر خلاف حیوانات موجودی تاریخی است.انسان تماما محصول یک عمل خارجی چه طبیعی چه الهی نیست، بلکه تا حدودی ایجاد کننده هستی خویشتن است.

 

مشخصات کتاب سودمندی و ناسودمندی تاریخ برای زندگی  :

نویسنده : فریدریش ویلهلم نیچه

مترجم : عباس کاشف و ابرتراب سهراب

انتشارات : فرزان روز

تعداد صفحات : 130 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار