ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب دانلود pdf کتاب هملت

درباره‌ی کتاب هملت اثر ویلیام شکسپیر

 

نمایشنامه‌ی هملت از مهم‌ترین نمایشنامه ها‌‌ی ویلیام شکسپیر است. او این نمایشنامه را در سال 1602 نوشت و این نمایشنامه بلند‌ترین نمایشنامه‌ی شکسپیر شناخته می‌شود. نمایشنامه‌ی هملت یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌هایی است که در تاریخ ادبیات جهان نوشته شده است.

این نمایشنامه تا الان بارها به روی صحنه رفته است و اقتباس‌های هنری و ادبی زیادی از آن شده است. نمایشنامه‌ی هملت امروزه در مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شوند و تا امروز نقد‌های مختلفی بر روی آن صورت گرفته است. اعتبار نمایشنامه‌ی هملت از تعداد ترجمه‌هایی که به زبان‌های مختلف شده است، آشکار می‌شود؛ این کتاب تاکنون به بیش از صد زبان دنیا ترجمه شده است و در فهرست کتاب‌هایی که به بیشترین زبان‌های دنیا ترجمه شده، قرار دارد.

داستان هملت درباره ی یک شاهزاده از دیار دانمارکی است.هملت در این کتاب شخصیتی ارام و مطیع فردی سر به زیر و متواضع است.هرگز او را نمیتوان فریب داد از دروغ و ریا نفرت دارد و تنها عیب او تردید است.

هملت در دسته‌ای از کتاب‌ها قرار می‌گیرد که همه‌ی کتاب‌خوان‌ها حداقل یکبار باید آن را در زندگی‌شان بخوانند. این کتاب داستان زندگی تک تک ماست. هملت تراژدی بزرگی است که همه‌ی خوانندگان را زنده می‌کند. این کتاب یک شاهکار جهانی است و خوانش آن را به همه‌ی کتاب‌خوانان پیشنهاد می‌کنیم.

‌در بخشی از کتاب هملت می‌خوانیم

برناردو: اینک در چه حالید هوراشیو؟ می لرزید و رنگ از رخساره‌ی‌تان پریده! آیا این تخیّلات ما بود و دیگر هیچ؟

در این باره بر چه باورید؟ آیا باز هم بر سخن پیشین خود پای می فشرید؟

هوراشیو: خدای را شاهد می‌گیرم که هرگز باور نمی‌کردم، اگر به چشم خویش چنین بی تردید،

منطق خشکم پذیرش دیدن روحی روان را گواهی نمی‌داد.

مارسلوس: آیا شاه را نمی‌مانست؟

هوراشیو: من، دست کم از آنچه میان مردم پچ پچه می‌گردد، می‌دانم شاه فقید، که پرهیبش هم اینک بر ما گذشت، از سوی فورتین براس، شاه نروژ، به مبارزه فراخوانده گشت. شاهی که آرزوهای خودپسندانه‌اش چند خاری در تن هملت بزرگ می خلید. هملتی که این سوی جهان، همه به بزرگا و دلاوری‌اش، معترفند. و فورتین براس، به دست هملت شاه کشته شد.  اما پیمان‌نامه‌ای مهر زده و مومینه گشته هست که بر پایه‌ی تعهدات کشورداری و آیین رزم آوری نگاشته شده. و در آن فورتین براس پیمان کرده بود تا اگر روزی کشته شد، همه‌ی سرزمین‌های خویش را به آن پادشاه واگذارد که از نبرد با وی پیروزمند برون می‌آید. و هملت مرحوم نیز ذیل همان پیمان نامه را دستینه کرده و خود بر آن گردن نهاده که چنانچه او نیز شکست خورد، بهره‌ای هم سنگ از خاک کشورش را به اندازه‌ای که با تمام کشور نروژ برابر است، به فورتین براس واگذارد، جنگ پایان یافت و فورتین براس کشته شد. پس بنا بر عهدی که در سطور پیمان نامه بود، همه‌ی سرزمین‌ها به هملت رسید. ولی اینک، فرزند او فورتین براس پسر، با آن سرشت تیز و خوی تندی که دارد، جای به جای، در گوشه و کنار، راه زنان و چپاولگرانی را  تنها به دست مزد خوراک و وظیفه‌ای کم مقدار گرد آورده، همه پرزهره و گستاخ، تا بر زمین‌هایی که پدرش از دست داد، دست اندازد و به زور تیغ و تیر از ما واپس گیرد. من چنین می‌انگارم که انگیزه‌ی همه‌ی آماده باش‌های ما، همه‌ی این پاس داری‌های سترگ و همه‌ی تلاش‌ها و جنب و جوش‌های بزرگ، سرچشمه از آن دارد.


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار