ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب ده حکایت معماری نوشته مهرداد قیومی بیدهندی

مشخصات کتاب کتاب ده حکایت معماری نوشته مهرداد قیومی بیدهندی نوشته مهرداد قیومی بیدهندی

  • ناشر: انتشارات روزنه
  • تاریخ نشر: ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
  • شابک

    : 978-964-334-463-4

  • زبان : فارسی
  • حجم فایل: 0.49 مگابایت
  • تعداد صفحات: ۴۸ صفحه

توضیحاتی درباره کتاب کتاب ده حکایت معماری نوشته مهرداد قیومی بیدهندی نوشته مهرداد قیومی بیدهندی

درباره کتاب

فرهنگ ایران‌زمین بیش از هر چیز در ادبیات فارسی نمودار شده است. آثار ادبی فارسی گونه‌های بسیار دارد، از تفسیر قرآن کریم گرفته تا هزلیات؛ اما آنچه بی‌درنگ از بسیاری از متون به دست می‌آید این است که فرهنگ ایران در طی روزگار پیش از یک سدۀ اخیر آکنده از مضامین عرفان و تصوف بوده است؛ از عالی‌ترین و ناب‌ترین نمونه‌هایش، تا صورت‌های عامیانه و گاه آلوده‌اش. می‌دانیم که اهل همۀ پیشه‌ها، دست‌کم تا پیش از نیمۀ دورۀ صفویه، به واسطۀ حلقه‌های اخوت و فتوت پیوندی با تعالیم تصوف داشته‌اند. در این حلقه‌ها، اصول اخلاق حرفه و سلوک را با مبانی تصوف به محترف می‌آموختند ــ آموزشی عمیق، اما بی دفتر و سواد و حرف. از میان آن همه حلقه‌های فتوت، لابد شماری هم به معماران و بنّایان و همکارانشان اختصاص داشته است؛ هرچند که در میان فتوت‌نامه‌هایی که به دست ما رسیده است، فتوت‌نامۀ معماران و گلگران از یک‌دو نمونه نمی‌گذرد.
معماران، همچون دیگر انسان‌ها، خوب و بد و زشت و زیبا داشته‌اند. بی‌شک همۀ معماران گذشته سالک و ذاکر نبوده‌اند. همۀ مردم ــ پارسا و گناهکار، امیر و رعیت، شهری و روستایی ــ معماری می‌کردند و کارشان با معماران و بنّایان می‌افتاد. مردم فقط مسجد و خانقاه نمی‌ساختند؛ گاهی میخانه و قمارخانه هم برمی‌آوردند؛ و معمارانی بودند که چنین می‌کردند. با این حال، همۀ معماران ــ صالح و طالح، خواسته و ناخواسته ــ در جوّی آکنده از مضامین عرفانی تنفس می‌کردند؛ همچنان‌که ما امروز، خواهی‌نخواهی، در جوّی آکنده از فرهنگ جدید تنفس می‌کنیم. گذشته از این جوّ عمومی، تأمل در منابع فرهنگی ایران نشان می‌دهد که همواره شماری از اهل پیشه به‌راستی و به‌جد اهل سیر و سلوک بودند.

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار