ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب معرفی و بررسی کتاب سه قطره خون نسخه پی دی اف رایگان

دانلود کتاب سه قطره خون

 

معرفی کتاب سه قطره خون دانلود رایگان

 

سه قطره خون مجموعه‌ای از یازده داستان کوتاه است که سال 1311 منتشر شد. داستان اول این کتاب سه قطره خون نام دارد و شناخته شده‌ترین داستان این مجموعه است. دیگر داستان‌های این مجموعه «گرداب»، «داش آکل»، «آیینه‌ی شکسته»، «طلب آمرزش»، «لاله»، «صورتک‌ها»، «چنگال»، «مردی که صورتش را کشت»، «محلل» و «گجسته‌دژ» نام دارند. از میان این داستان‌ها «داش آکل» سوژه‌ی فیلمی به همین نام، اثر مسعود کیمیایی شده است.

 

خلاصه‌ای از داستان‌های کتاب سه قطره خون:

 

  • داستان اول سه قطره خون نام دارد و عنوان کتاب نیز از آن گرفته شده است. راوی داستان، جوانی به نام احمد که در بیمارستان روانی به سر می‌برد. احمد در صحبت‌های خود از آرزوهایش می‌گوید و آن‌ها را حقیقت میداند.
  • داستان گرداب به عشق، خیانت و دوستی می‌پردازد. هدایت در این داستان زندگی جوانی به نام همایون رانوشته که دوستش به دلیل نامعلومی خودکشی می‌کند.
  • داش آکل یکی از معروف‌ترین داستان‌های صادق هدایت نیز در این مجموعه قرار دارد. این قصه روایت عشق مردی پا به سن گذشته و جوانمرد به دختری نوجوان است. فیلم این داستان نیز ساخته شده است.
  • صادق هدایت در داستان آیینه‌ی شکسته به خرافات پرداخته و عقاید نادرست مردم را مورد نقد و بررسی قرار می‌‌دهد.
  • ششمین داستان این مجموعه لاله نام دارد که باز هم عشقی نادرست را به تصویر می‌کشد. این داستان یکی از متفاوت‌ترین روایت‌های این مجموعه را دارد. مردی تنها سرپرستی دختری را قبول می‌کند اما به مرور زمان به آن دختر علاقه‌مند می‌شود.
  • داستان صورتک‌ها نیز ماجرای پسری جوان است که در خانواده‌ای سرشناس به دنیا آمده و به دختری علاقه‌مند می‌شود. خانواده‌ی وی مخالف رابطه‌ی این دو جوان هستند و اما پسر جوان حاضر نیست از عشق خود بگذرد.
  • داستان چنگال درباره‌ی مرد خشنی است که به مسائل شرعی دیگران پاسخ می‌دهد اما خود هیچ باوری به آن‌ها ندارد.
  • مردی که نفسش را کشت، روایت معلمی است که با پژوهش در خصوص متون عرفانی به دنبال مرشدی می‌گردد تا به او در مبارزه با نفس خود و پیمودن هفت وادی عرفان یاری برساند و خدا را بیابد.
  • داستان محلل، ماجرای آشنایی تصادفی مردی با محلل همسر سابقش است. این دو پیرمرد زندگی خود را برای یکدیگر شرح می‌دهند.
  • آخرین داستان این مجموعه نام گجسته‌دژ نام دارد و داستان کیمیاگری است که برای دستیابی به فرمول ساخت طلا در دژی مستقر می‌شود که از نظر بومیان منطقه، بنایی شوم است و در نهایت این شومی گریبانگیرِ کیمیاگر داستان نیز می‌شود.

در تمام داستان‌های این مجموعه، درونیات شخصیت‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. فضای داستان‌های هدایت در مجموع فضایی غمگین است که چندان رنگی از امید ندارد. عشق موضوع اصلی داستانهایش میباشد .

 

مشخصات کتاب:

نویسنده : صادق هدایت
سال انتشار: 1311
موضوع : داستان کوتاه (عاشقانه)


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار