ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب غرب چگونه غرب شد؟ نوشته صادق زیباکلام

مشخصات کتاب کتاب غرب چگونه غرب شد؟ نوشته صادق زیباکلام نوشته صادق زیباکلام

  • ناشر: انتشارات روزنه
  • تاریخ نشر: ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
  • شابک

    : 978-964-334-577-8

  • زبان : فارسی
  • حجم فایل: 2.17 مگابایت
  • تعداد صفحات: ۲۹۶ صفحه

توضیحاتی درباره کتاب کتاب غرب چگونه غرب شد؟ نوشته صادق زیباکلام نوشته صادق زیباکلام

درباره کتاب

کتاب «غرب چگونه غرب شد؟» نوشته‌ صادق زیباکلام ( -۱۳۲۷)، استاد علوم سیاسی،‌ نویسنده و جامعه‌شناس معاصر است. او تا کنون آثار زیادی را در زمینه‌های تاریخ معاصر ایران،‌ فرهنگ‌شناسی و علوم سیاسی منتشر کرده است.
زیبا کلام در این کتاب می‌خواهد به‌ زبانی ساده نشان دهد که غرب امروز محصول تحولات تاریخی مهمی بوده که در طی قریب به ۵۰۰ سال از پایان قرون وسطی به‌این‌سو اروپا را درمی‌نوردد.
غرب امروزمحصول تحولاتی هم‌چون رنسانس، نهضت اصلاح دینی، انقلاب تجاری، شکل‌گیری سرمایه‌داری، انقلاب علمی، خردگرایی، اومانیسم وعصر روشنگری است.
در مقدمه کتاب «غرب چگونه غرب شد»‌ می‌خوانیم:
«غرب چگونه غرب شد برخلاف بسیاری از این آثار، نه در مقام محاکمه‌ی غرب برآمده است، نه سواد آن را دارد که فساد و تباهی غرب و تمدنش را برای مخاطب تشریح کند و سقوط محتوم آن را به اثبات برساند و نه بر عکس می‌خواهد مخاطب را مجاب کند که غرب را باید بر روی تاج سرمان بگذاریم و آن را حلوا حلوا کنیم. این کتاب صرفا تلاش کرده است تا نشان دهد که غرب چگونه غرب شد. هدف کتاب آن است که نشان دهد آن تحول تاریخی که منجر به بیداری و پیشرفت غرب شد چگونه اتفاق افتاد.» کتاب دارای نه فصل است. عنوان فصل‌های کتاب از این قرار است: «ما و غرب: روایت یک کج‌فهمی تاریخ»، «غرب قبل از رنسانس»، «رنسانس ۱۳۰۰ – ۱۶۵۰»، «نهضت اصلاح دینی یا رفرماسیون ۱۵۱۷ – ۱۶۰۰»، «انقلاب تجاری، عصر سفرهای دریایی و تولد بورژوازی ۱۶۰۰ – ۱۴۰۰»، «ظهور دولت‌های مطلقه؛ وستفالیا و تولد ملت – کشور ۱۸۰۰ – ۱۶۰۰»، «عصر روشنگری ۱۸۰۰ – ۱۶۵۰»، «تاثیرات اجتماعی روشنگری» و «روشنگری و انقلاب علمی». غرب چگونه غرب شد؟ از سوی انتشارات «روزنه» منتشر شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است».
کتاب «غرب چگونه غرب شد؟» را می‌توان ادامه کتاب «ما چگونه ما شدیم؟» دانست که هر دو همراه یکدیگر تصویری دقیق‌تراز تاریخ جهان و تاریخ ایران به ما ارائه می‌دهد.

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار