ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب معرفی و بررسی کتاب تعلیم و تربیت در اسلام pdf رایگان

کتاب تعلیم و تربیت در اسلام

 

معرفی کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نسخه رایگان پی دی اف

کتاب ” تعلیم و تربیت در اسلام ” یکی از اثار استاد شهید مرتضی مطهری می باشد که در سال 1382 منتشر شده است.  این کتاب شامل کلیه سخنرانی های موجود از حجت‌الاسلام و المسلمین استاد مرتضی مطهری پیرامون تعلیم و تربیت در اسلام که از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول سلسله سخنرانی هایی است که در جمع دبیران تعلیمات دینی و بخش دوم بحث‌هایی است که در انجمن اسلامی پزشکان تحت عنوان تربیت اسلامی بیان شده است که هر دو سخنرانی به سالهای 1351 و 1352 برمی‌گردد. گاهی در هر دو انجمن یاد شده در مورد یک موضوع سخن گفته شده، بعضی مواقع مطالب مشترک با بیان‌های متفاوت که اغلب آنها مکمل یکدیگر هستند .

 

 

در بخشی از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام می خوانیم…

بحث ما درباره ی تعليم و تربيت در اسلام است . تعليم و تربيت بحث ساختن افراد است . يک مکتب که دارای هدف مشخص است بايد يک سيستم خاص آموزشی داشته باشد مکتبی که می خواهد در مردم طرح های خاص اخلاقی اقتصادی و سياسی را پياده کند برای انسانها می خواهد اعم از جامعه يا فرد که در مورد همين بايد بحث شود . اگر هدف جامعه باشد افراد بايد اين طرحها را ياد بگيرند و در جامعه پياده کنند . در اسلام هم اصالت فرد محفوظ است و هم اصالت اجتماع . يعنی اینکه يا بايد افراد تربيت کرد برای جامعه يا اينکه برای خودشان در حيطه ی فردی و يا اينکه خود مقدمه ای باشند برای اهداف اجتماعی . در اينجا بايد با اصول تعليم و تربيت اسلامی آشنا شويم .

 

پرورش عقل

مسله اول که باید بحث شود همان مسله پرورش عقل است .تعلیم و تربیت ساختن افراد و انسانهاست .مکتبی که می خواهد در مردم طرحهای خاص اخلاقی، سیاسی پیاده کنند باید افراد را طوری آموزش دهند وپرورش بدهند که همین طرحها را  در جامعه پیاده کنند در اسلام هم اصالت فرد محفوظ است و هم اصالت  جامعه و اجتماع .به این معنی که فرد خودش خالی از اصالت نیست . پس برنامه ای برای ساختن فرد وجود دارد اعم از اینکه هدف ساختن است باید فرد را ساخت   واز نظرجمعی فرد باید ساخته شود ،چون هم مقدمه و ابزاری برای ساختن اجتماع است و هم خودش هدف است در اینجاست که ما باید با اصول تعلیم و تربیت اسلامی اشنا بشویم.

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع :اخلاق و معارف

تعداد صفحات:302

سال انتشار:1382

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار