ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب رایگان استالین

 

معرفی کتاب استالین 

کتاب استالین نوشته ی ادوارد رادزینسکی است که در ایران با ترجمه ی روان و زیبای آبتین گلکار از سوی انتشارات ماهی به چاپ و نشر رسیده است.این کتاب زندگینامه‌ استالین رهبر شوروی بعد از لنین است. او رهبر و سیاست‌مدار کمونیست شوروی بود که از اواسط دهه ۲۰ تا مرگش در ۱۹۵۳ رهبر عملی حزب کمونیست اتحاد شوروی بود و در این دوران تمام مردم شوروی یا دیوانه‌وار رفیق استالین را دوست داشتند یا تا حد مرگ از او متنفر بودند.

 

 

بخشی از کتاب استالین

در زیر آسمان سال ۱۸۷۸، در پس‌زمینهٔ کوه‌های دوردست، گوری در خواب است، شهرک کوچکی که ایوسیف جوگاشویلی یا سوسو ــ آن‌طور که مادر به گرجی پسرش را صدا می‌زد ــ در آن‌جا به دنیا آمد.

گورکی که در اواخر سدهٔ نوزدهم قفقاز را زیر پا می‌گذاشت، گوری را چنین توصیف می‌کند: «شهرک واقع در مصب رود کورا چندان بزرگ نیست و به روستایی آبرومند می‌ماند. در وسط آن تپهٔ بلندی واقع شده است و روی تپه یک دژ. همه‌چیز رنگی از نوعی دست‌نخوردگی وحشی دارد: آسمان سوزان فراز شهر، آب‌های خروشان و پرهیاهوی کورا، کوه‌های نه‌چندان دور، شهری که در غارهای آن‌ها واقع شده، و کمی دورتر قله‌های رشته‌کوه اصلی که از برف‌های آب‌نشدنی پوشیده شده‌اند…»

این صحنه‌ای است که قهرمان ما زندگی خود را در آن آغاز می‌کند. ولی ویرانه‌های مخوفی نیز نُت‌های دیگری را وارد این نغمهٔ پرصلح و صفا می‌کند. بر فراز صخره‌ای صعب‌العبور، ویرانه‌های قلعهٔ فئودال‌هایی به شهر مشرف است که زمانی اختیار این سرزمین را در دست داشتند و با تزارهای گرجی می‌جنگیدند.

از پل روی کورا وارد شهرک می‌شویم… گوری با طلوع آفتاب از خواب برمی‌خیزد. تا حرارت سوزان فرا نرسیده است، چوپانان به حیاط‌ها می‌آیند و گاوها را جمع می‌کنند. در ایوانک‌ها مردم خواب‌آلود به چشم می‌خورند. درِ معابد باز می‌شود و پیرزن‌ها برای دعای سحرگاهی به آن‌جا می‌شتابند. کلک‌ها با سرعت بر آب‌های خروشان کورا به حرکت درمی‌آیند. سقاها در همان حال که اندوهناک با نگاهشان کلک‌ران‌های غیور را بدرقه می‌کنند، در مشک‌های چرمی خود آب برمی‌دارند و آن را بر اسب‌های نحیفشان به خانه‌های اهالی می‌برند.

خیابان اصلی و درازِ شهر آن را نصف می‌کند. زمانی تزار نیکالای اول به گوری آمد و خیابان اصلی خیابان تزار نامیده شد. مسلم است که بعدها هم نام خیابان را استالین گذاشتند.

خانه‌های دوطبقه و مغازه‌های کوچک لابه‌لای درختان پنهان شده‌اند. این‌جا، در بخش پایینی شهر، ثروتمندان زندگی می‌کنند. بازرگانان گرجی، ارمنی، آذربایجانی و یهودی اهل گوری در سراسر جهان به داد و ستد مشغولند. همان‌طور که در مشرق‌زمین معمول است، کانون زندگی شهرْ بازار است؛ یک بازار شرقی تیپیک. در صفوف به‌هم‌فشردهٔ دکه‌های بی‌شمار همه‌چیز به فروش می‌رسد: از کبریت گرفته تا جواهر. خیاطان در همان خیابان به کار مشغولند.

اندازهٔ مشتری را به این روش می‌گیرند: روی زمین خاکستر می‌پاشند، مشتری دراز می‌کشد و خیاط روی او می‌نشیند و او را به خاکستر می‌فشارد. همین‌جا سلمانی‌ها موی مردم را کوتاه می‌کنند، سرشان را می‌شویند و با انبر دندان می‌کشند. فروشندگان تخته‌نرد بازی می‌کنند و شراب می‌نوشند.

در بخش بالایی شهر، جایی که ویساریون (بِسو) جوگاشویلی کفاش زندگی می‌کند، زندگی کاملاً متفاوتی جریان دارد. آلونک او که پس از ازدواج در آن ساکن شد، این‌جاست. زنش یکاترینا (که‌که) گِلادزه در خانوادهٔ یک دهقان رعیت به دنیا آمده بود. پدر که‌که خیلی زود مرده بود، ولی مادرش با پول ناچیز خود به‌هرحال او را باسواد کرد.

 

 

مشخصات کتاب استالین

نویسنده : ادوارد رادزینسکی

مترجم : آبتین گلکار

انتشارات : ماهی

تعداد صفحات : 676 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار