ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب سبکی تحمل ناپذیره هستی

 

 

معرفی کتاب سبکی تحمل ناپذیر هستی

کتاب سبکی تحمل ناگذیر هستی مشهورترین و پرطرفدار ترین اثر میلان کورا ست و توسط حسین کاظمی یزدی ترجمه است و از سوی انتشارات نیکو منتشر شده است. بیشتر مطالب این کتاب دارای بار فلسفی و روان شناختی هستند و داستان به روایت زندگی مردی به نام توماس می پردازد. پزشکی که به علت گرایش‌های ضد کمونیستی، کارش را از دست می‌دهد. بهترین و تاثیرگذارترین کتاب میلان کورا همین کتاب است که همواره از پرفروش های نیویورک تایمز است.

 

 

بخشی از کتاب سبکی تحمل ناپذیر هستی

فردا عصر ترزا رسید. کیفی از شانه‌اش آویزان بود و زیباتر از قبل به‌نظر می‌رسید. کتاب قطوری را زیر بغلش گرفته بود، آنا کارنینا. ظاهراً حالش خوب بود و حتی کمی قوی هم به‌نظر می‌رسید و سعی داشت به توماس بقبولاند که از سر اتفاق و بدون برنامه قبلی به آن‌جا آمده است: او برای این به پراگ آمده بود تا شاید کاری پیدا کند (در این لحظه مبهم‌تر شده بود).

بعد وقتی برهنه شدند و در کنار هم روی تخت خوابیدند توماس از او پرسید که کجا می‌ماند. چون شب شده بود توماس می‌توانست او را به آن‌جا برساند. ترزا با خجالت پاسخ داد که هنوز هتلی پیدا نکرده و چمدانش را در ایستگاه قطار گذاشته است.

همین دو روز پیش توماس از این می‌ترسید که اگر ترزا را به پراگ دعوت کند، او زندگی‌اش را فدای توماس کند. وقتی ترزا به او گفت که چمدانش را در ایستگاه گذاشته است، توماس به‌سرعت فهمید که همه زندگی ترزا داخل آن چمدان است و او آن را در ایستگاه گذاشته تا این که بعداً بتواند آن را فدای توماس کند.

هر دو سوار ماشین شدند که روبروی خانه پارک شده بود و به‌سمت ایستگاه رفتند. توماس چمدان را (که بزرگ و خیلی سنگین بود) از ایستگاه گرفت و ترزا و چمدانش را به خانه برد.

چطور می‌توانست چنین تصمیم ناگهانی‌ای بگیرد، درحالی‌که تقریباً دو هفته پیش آن‌قدر دودل بود که نمی‌توانست خودش را قانع کند که حتی کارت‌پستالی برای ترزا بفرستد و احوال او را بپرسد؟

توماس خودش هم غافل‌گیر شده بود. او برخلاف اصولش عمل می‌کرد. ده سال پیش، وقتی از همسرش جدا شده بود، همان‌طور جشن گرفته بود که دیگران برای ازدواج جشن می‌گیرند. فهمیده بود که برای زندگی در کنار هیچ زنی به دنیا نیامده است و همیشه باید مجرد باشد. سعی کرده بود که زندگی‌اش را به گونه‌ای طراحی کند که هیچ زنی با چمدان وارد آن نشود. به همین دلیل بود که در خانه‌اش تنها یک تخت وجود داشت. هرچند که این تخت به‌ اندازه کافی پهن بود، توماس به معشوقه‌هایش می‌گفت که نمی‌تواند کنار فرد دیگری بخوابد و بعد از نیمه‌شب آن‌ها را به خانه‌هایشان می‌برد. در اولین ملاقاتش با ترزا هم به بهانه سرماخوردگیِ ترزا کنار او نخوابیده بود. شب اول روی کاناپه پهنش خوابیده بود و شب‌های بعد هم به بیمارستان رفته بود، چون آن‌جا در دفترش یک تختخواب سفری داشت.

اما این‌بار کنار او به خواب رفت. وقتی صبح روز بعد بیدار شد، متوجه شد ترزا که هنوز هم بیدار نشده بود، دستش را گرفته است. آیا آن‌ها در طول شب دست در دست هم بودند؟ غیرقابل‌باور است.

 

 

مشخصات کتاب سبکی تحمل ناپذیر هستی

نویسنده : میلان کوندرا

مترجم : حسین کاظمی یزدی

انتشارات : نیکو نشر

تعداد صفحات : 320 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار