ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب سنگی بر گوری نوشته جلال آل احمد + دانلود رایگان نسخه pdf

 پی دی اف کتاب سنگی بر گوری

 

معرفی کتاب سنگی بر گوری نوشته  جلال آل احمد+ دانلود رایگان نسخه پی دی اف

 

کتاب “سنگی بر گوری “ نوشته جلال آل احمد است که درسال 1360 منتشر شده است . در این اثر، آل احمد از فرزند نداشتن خود و همسرش(سیمین دانشور) می گوید و رازهای زندگی زناشویی اش را برملا می کند. از تاثیری که دیگران در این تصمیم داشته اند و سپس از اینکه شروع به امتحان راه های متفاوت برای فرزند دار شدن می کنند(چه راههای پزشکی و چه خرافی) صحبت به میان می آورد. در نهایت بحث به اینجا می رسد که هر فرزندی سنگ قبر پدرش است و اما جلال سنگ قبری ندارد و به این می اندیشد که شاید تنها دلیل بودنش نوشتن آثارش است و بس.

 

در بخشی از کتاب سنگی بر گوری میخوانیم…

اواخر تابستان سال 1341 بود. روزهای آن زلزله نکبتی! داشتم صبحانه می‌ خوردم که تلفن صدا کرد. معمولا زنم می‌ رود پای تلفن. اول سلام و علیکی ناآشنا و از سر خونسردی. و بعد بله همین جا است. و بعد مدتی سکوت و بعد سلام و علیک دیگری. و بعد صدایش احترام آمیز شد و سایه مبارک کم نشود… و من داشتم چایم را مزه مزه می‌کردم که یک مرتبه فریادش بلند شد. به گریه. و چه گریه‌ای. که از جا پریدم. هق‌ هق می‌ کرد که رسیدم. گوشی را گرفتم و: – چه خبره اول صبح؟ که یارو خودش را معرفی کرد. تیمسار سپهبد… درست همین جور. – خوب. چه فرمایشی داشتید؟ که خبر را داد. خیلی نظامی و خیلی تلگرافی. که بله 75 درصد از پوست سوخته. با نفت. صبح از کرمانشاه تلفونگرام کردند… و حالا من… که گفتم: – نمی‌شد اول مرد خانه را خبر کنید؟ که یارو جا خورد. با همه تیمساری‌ اش. و جوری که دیدم بد شد. این بودم که افزودم: – خوب، می‌ فرمودید.

 

مشخصات کتاب

نویسنده : جلال آل احمد

سال انتشار : 1360

موضوع : داستان کوتاه

تعدا صفحات :98

 


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار