ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

 

 

 

معرفی کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

کتاب سیری در نظریه پیچیدگی نوشته ی ملانی میچل است که در ایران توسط رضا امیر رحیمی ترجمه شده است و از سوی انتشارات نشر ننو به چاپ و نشر رسیده است.این کتاب درباره پرسش‌هایی است که نویسنده و عده‌ای دیگر را در جامعه سیستم‌های پیچیده، درگذشته و حال، مجذوب خود کرده است سوال‌هایی اساسی که پاسخ آن ها فقط با خواندن این کتاب ممکن است.

 

 

بخشی از کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

جوامع حشرات اجتماعی از جمله غنی‌ترین و اسرارآمیزترین نمونه‌های سیستم‌های پیچیده در عالم هستند. برای مثال، یک اجتماع مورچگان می‌تواند شامل صدها تا میلیون‌ها مورچه باشد، که هر یک از آنها جانوری نسبتا ساده است که در جستجوی غذا یا واکنش ساده به سیگنال‌های شیمیایی سایر مورچه‌های اجتماع، یا مبارزه با متجاوزان و غیره، از الزامات ژنتیکی‌اش تبعیت می‌کند. اما، همان‌طور که هر مشاهده‌گر تصادفی در فضای باز می‌تواند گواهی بدهد مورچه‌های یک اجتماع، که هر کدام کنش‌های نسبتا ساده خود را به انجام می‌رسانند، در ایجاد ساختارهای پیچیده‌ای مشارکت می‌کنند که اهمیت زیادی برای بقای اجتماع در کل دارد. برای مثال، استفاده آنها از خاک و برگ و شاخه‌های کوچک برای ساخت لانه‌های عظیمی را در نظر بگیرید که استحکام و پایداری فوق‌العاده‌ای دارند، و دارای شبکه‌های بزرگی از گذرگاه‌های زیرزمینی و حجره‌های خشک و گرم و تاریکی هستند که دمای آنها را مواد در حال پوسیدن لانه و خود بدن مورچه‌ها با دقت کنترل می‌کنند. درعین‌حال، پل‌های درازی را در نظر بگیرید که گونه‌های معینی از مورچه‌ها با بدن‌های خودشان می‌سازند تا مهاجرت از یک لانه به لانه دیگر از بین شاخه‌های درخت که فاصله زیادی با هم دارند (یعنی، برای مورچه‌ها فاصله زیادی دارند) امکان‌پذیر شود. گرچه در حال حاضر مطالب زیادی درباره مورچه‌ها و ساختارهای اجتماعی‌شان می‌دانیم، دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند نه رفتار فردی و نه رفتار گروهی آنها را تمام و کمال توضیح دهند: دقیقا به چه صورت کنش‌های فردی مورچگان ساختارهای بزرگ وپیچیده را به وجود می‌آورند، چگونه مورچه‌ها به هم علامت می‌دهند، و چگونه اجتماع آنها در کل خود را با وضعیت‌های متحول انطباق می‌دهد (برای مثال، تغییر آب و هوا یا هجوم دشمن به اجتماع). و چگونه تکامل زیستی، جانورانی را شکل می‌دهد که چنین تفاوت عظیمی بین سادگی تک‌تک آنها و پیچیدگی جمعی آنها وجود دارد.

 

 

مشخصات کتاب سیری در نظریه پیچیدگی

نویسنده : ملانی میچل

مترجم : رضا امیر رحیمی

انتشارات : نشر نو

تعداد صفحات :536 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار