ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب فطرت نوشته شهید مطهری دانلود نسخه پی دی اف

 

کتاب فطرت نوشته شهید مطهری

 

معرفی و بررسی کتاب فطرت نوشته شهید مطهری

 کتاب ” فطرت ” یکی از آثار شهید مطهری میباشد که در سال 1369 منتشر شده است.  فطرت  عنوان بحث‌هایی است از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری که در سال‌های 1355 و 1356 در تهران، در جمع معلمان و دبیران مدرسه نیکان، در ده‏ جلسه دایر شده است و ظاهراً به سبب برخورد با نهضت اسلامی و افزایش مشاغل‏ اجتماعی استاد شهید متوقف شد؛ اما در سال 1369به چاپ رسید.مسئله فطرت که به تعبیر استاد ام المسائل معارف اسلامی است در چهار نوبت و از دیدگاه‌های مختلف توسط استاد مورد بحث قرار گرفته است.

 

در بخشی از کتاب فطرت می خوانیم…

البته این مسأله ، شاخه‌های زیادی در جاهای مختلف پیدا می‌کند ، از جمله‌ در بحث تعلیم و تربیت که بحث بسیار وسیعی است . اگر انسان دارای یک‌ سلسله فطریات باشد قطعا تربیت او باید با در نظر گرفتن همان فطریات‌ صورت گیرد و اصل لغت ” تربیت ” هم اگر به کار برده می‌شود – چه آگاهانه و چه غیرآگاهانه – بر همین اساس‌ است ، چون ” تربیت ” یعنی رشد دادن و پرورش دادن ، و این مبنی بر قبول کردن یک سلسله استعدادها و به تعبیر امروز یک سلسله ویژگیها در انسان است . تربیت با صنعت این تفاوت را دارد که در صنعت ، حساب حساب ساختن‌ است . یعنی انسان منظوری را ابتدا دارد ، بعد ، از یک سلسله مواد و اشیاء برای منظور خود استفاده می‌کند در حالی که به خود این ماده توجه‌ ندارد که با این کاری که روی آن انجام می‌دهد آن را کامل می‌کند یا ناقص ، ماده می‌خواهد کامل شود یا ناقص [ برای او فرقی نمی‌کند ] ، منظور ” من‌ ” باید حاصل شود . یک نجار و یا یک معمار و بنا که عملش یک نوع ساختن است هدفش باید تأمین شود ، او به این کاری ندارد که این مقدار چوب و آهن و سیمان و امثال اینها را در ذات و طبیعت خودشان پرورش می‌دهد و آنها را تکمیل‌ می‌کند و یا آنها را ناقص می‌کند ، بلکه اساسا گاهی لازم می‌شود که آن ماده‌ را ناقص کند برای اینکه برای منظور او به کار بیاید . 

 

مشخصات کتاب

نویسنده :شهید  مرتضی مطهری

موضوع :فطرت ، فلسفه

تعداد صفحات:1369

سال انتشار:274


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shuser

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار