ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب مسئله‌ی اسپینوزا

 

 

معرفی کتاب مسئله‌ی اسپینوزا

کتاب مسئله اسپینوزا اثر اروین د. یالوم روانشناس و فیلسوف آمریکایی است که در مجموعه کتاب‌هایش به بررسی تفکر فیلسوفان بزرگ تاریخ می‌پردازد او در این کتاب هم به سراغ اسپینوزا فیلسوف مشهور یهودی رفته است. کتاب مسئله‌ی اسپینوزا با ترجمه حسین کاظمی یزدی منتشر شده است.روایتی جذاب، پرکشش و مسحورکننده از زندگی این فیلسوف مشهور است. در کنار آن، آلفرد روزنبرگ، از رهبران حزب نازی است که در انتخابات دبیرستان سخنرانی تند و یهودی‌ستیزانه‌ای می‌کند. او ایمان دارد تنها نژاد برتر نژاد آریایی است. در جلسه‌ای با حضور مدیر و معلمش تصمیم گرفته می‌شود که آلفرد به عنوان تنبیه زندگی‌نامه‌ی گوته را بخواند. آن‌جاست که او می‌فهمد گوته، کسی که او به شدت می‌ستاید، آرامش فکری خود را مدیون اسپینوزا می‌داند، اسپینوزای یهودی.

 

 

بخشی از کتاب مسئله‌ی اسپینوزا

ـ «شما بنتو اسپینوزا هستید؟»

اسپینوزا به سمت دو مرد غریبه برگشت؛ دو مرد خسته و جوان که به نظر می‌رسید از راه دوری آمده‌اند. یکی از آن‌ها بلندقد بود، با کله‌ای بزرگ؛ سرش به جلو خم شده بود، گویی سرش آن‌قدر سنگین بود که نمی‌توانست راست بایستد. لباسش از جنسی مرغوب، ولی کثیف و چروک، بود. دیگری اما لباس‌های دهاتی و ژنده‌ای به تن داشت و پشت همراهش ایستاده بود. او موهای کرکی بلند، چشمانی سیاه، چانه‌ای زمخت و بینی‌ای بزرگ داشت. صاف ایستاده بود. فقط چشمانش بود که حرکت می‌کرد، حرکتی تند مانند حرکت بچه‌وزغی وحشت‌زده.

اسپینوزا سری به نشانهٔ تصدیق تکان داد.

مرد بلندقد گفت: «من یاکوپ مندوزا هستم. باید شما را ببینیم. باید با شما حرف بزنیم. این پسرعموی من، فرانکو بنیتز، است، او را از پرتغال آورده‌ام. پسرعمویم …» یاکوپ شانهٔ فرانکو را گرفت. «در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد.»

اسپینوزا جواب داد: «بله، خوب؟»

ـ «در بحرانی شدید.»

ـ «بله، خوب چرا دنبال من آمده‌اید؟»

ـ «به ما گفتند که شما یکی از کسانی هستید که می‌توانید به ما کمک کنید. شاید هم تنها کس باشید.»

ـ «کمک؟»

ـ «فرانکو ایمانش را از دست داده. او به همه چیز شک دارد: همهٔ آیین‌های دینی، نماز، حتی وجود خدا. همیشه می‌ترسد. اصلاً نمی‌خوابد و از خودکشی حرف می‌زند.»

ـ «و چه کسی، با فرستادنتان به این‌جا، شما را گمراه کرده است؟ من فقط یک کاسبم که تجارتی محقر دارم. و همین‌طور که می‌بینید کار پرسودی هم ندارم.» اسپینوزا به قفسه‌های نیمه‌پرِ پشت پنجرهٔ خاک‌گرفته اشاره می‌کند. «رهبر روحانی ما خاخام مورتراست. باید پیش او بروید.»

 

مشخصات کتاب مسئله‌ی اسپینوزا

نویسنده : اروین د.یالوم

مترجم : حسین کاظمی یزدی

انتشارات : جیحون

تعداد صفحات : 460 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار