ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب پیاده روی

 

 

معرفی کتاب پیاده روی

کتاب پیاده روی نوشته ی روبرت والزر است که در ایران توسط فرهاد احمد خان ترجمه شده است و از سوی انتشارات نشر داستان با حق کپی رایت به چاپ و نشر رسیده است.شما در این کتاب خواننده ی یک کتاب جادویی هستید.پیاده روی یکی از جادویی‌ترین متن‌های روبرت والزر است. این داستان سرشار از زیباییِ تأثیرگذار بر روح و جان و به همان اندازه طنزآمیز و قابل تأمل و شگفت‌انگیز است. داستان دربارهٔ یک نویسنده به حاشیه رانده شده و براساس تجربه شخصی نوشته شده و نقطه عطفی در تاریخ ادبیات مدرن است. در این داستان حتی در جایی که اظهار نظر شخصی و ذهنی نویسنده به مرز بیان غیرمعمول و بی‌حد و حصر نزدیک می‌شود، نمی‌توان از فرمالیسم ادبی یا خودبینی سخن گفت، بلکه سخن از نگاه شخصی و منحصر به فرد والزر است؛ نگاهی که یک انسان با فردیت مستقل به جهان دارد.

 

 

بخشی از کتاب پیاده روی

یک روز صبح که هوس پیاده‌روی کردم، کلاهم را روی سرم گذاشتم، از اتاقِ نوشتن یا اتاق ارواح بیرون زدم. از پله‌ها پایین رفتم تا به سرعت به خیابان برسم. در راه‌پله با زنی روبرو شدم که شبیه یک اسپانیایی- پرویی یا کریول بود و نوعی ابهت رنگ پریده و پژمرده در معرض دیدگان انسان قرار می‌داد. تا آنجا که به یاد می‌آورم، وقتی قدم به خیابان باز و روشن گذاشتم، روحیه‌ای عاشقانه و پرماجرا در من وجود داشت که خوشحالم می‌کرد. دنیای صبح که خود را پیش رویم گسترده بود، چنان زیبا به نظر می‌رسید که گویی برای اولین بار است که آن را می‌بینم. به هرچه نگاه می‌کردم، احساس خوشایندی از دوستی، مهربانی و جوانی به من می‌بخشید. به سرعت فراموش کردم که تا همین چند لحظه پیش آن بالا توی اتاقکم، روی صفحه کاغذ خالی پیشِ رویم در افکار تیره و تار فرو رفته بودم.

غم و اندوه، درد و تمام افکار سنگین از بین رفت؛ گرچه هنوز هم در مقابلم و پشت سرم به وضوح حضور جدیت خاصی را احساس می‌کردم. مشتاقانه منتظر هر چیزی بودم که ممکن بود با آن برخورد کنم یا برایم پیش آید. قدم‌هایم هم‌اندازه و آرام بودند. در حین اینکه به راه خود ادامه می‌دادم، تا آنجا که به یاد دارم، موجودی کاملاً با وقار را در معرض دید دیگران قرار می‌دادم. من دوست دارم احساساتم را از نگاه همنوعانم پنهان کنم، بدون اینکه بخواهم مضطربانه به خودم فشار بیاورم که در آن صورت به نظرم اشتباه است.

هنوز بیست قدمی از یک میدان بزرگ و شلوغ نگذشته بودم که در حال عبور به پروفسور میلی که یک استاد درجه یک است، برخورد کردم. آقای میلی همچون قدرتی شکست‌ناپذیر، با جدیت، با وقار و با شکوه قدم بر می‌داشت. یک عصای دانشمندانه بدون خمیدگی در دست داشت که وحشت، ترس و احترام را به من القاء می‌کرد. بینی میلی شبیه بینی شاهین یا عقاب بود. یک بینی محکم، سختگیر، آمرانه و تیز. دهانش، دهان بسته شده و فشرده حقوق‌دان‌ها بود. نحوه راه رفتن این محقق مشهور مانند قانونی آهنین بود. از درون چشمان جدی استاد میلی، پنهان در پشت ابروهای بوته‌ای، تاریخ جهان و درخشش اعمال قهرمانانه به بیرون می‌تراوید. کلاه او مانند یک حاکم عزل ناپذیر بود. با این وجود، پروفسور میلی بسیار ملایم رفتار می‌کرد، گویی هیچ نیازی ندارد بخواهد نشان دهد که تجسم چه مجموعه‌ای از قدرت و جذبه است. از آنجایی که من معتقد بودم کسانی که لبخند شیرین بر لب ندارند، دست کم صادق و قابل اعتماد هستند، پس با وجود سرسختی و انعطاف ناپذیری‌اش از او خوشم می‌آمد. آنطور که همه می‌دانند، افرادی هستند که خوب بلدند چگونه اعمال پلید خود را در پشت رفتاری جذاب و دوست داشتنی پنهان کنند.

 

 

مشخصات کتاب پیاده روی

نویسنده : روبرت والزر

مترجم : فرهاد احمد خان

انتشارات : نشر داستان

تعداد صفحات : 80 صفحه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : shohrehqafouri

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار