ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب کلک خیال‌انگیز: بوطیقای ادبیات وهمناک، کرامات و معجزات نوشته ابوالفضل حری‌

مشخصات کتاب کتاب کلک خیال‌انگیز: بوطیقای ادبیات وهمناک، کرامات و معجزات نوشته ابوالفضل حری‌ نوشته ابوالفضل حری‌

  • ناشر: انتشارات نی
  • تاریخ نشر: ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
  • شابک

    : 978-964-185-376-3

  • زبان : فارسی
  • حجم فایل: 2.64 مگابایت
  • تعداد صفحات: ۲۹۶ صفحه

توضیحاتی درباره کتاب کتاب کلک خیال‌انگیز: بوطیقای ادبیات وهمناک، کرامات و معجزات نوشته ابوالفضل حری‌ نوشته ابوالفضل حری‌

درباره کتاب

کتاب «کلک خیال‌انگیز: بوطیقای ادبیات وهمناک، کرامات و معجزات» نوشته ابولفضل حری است.
اين كتاب شامل دو بخش اصلي نظريه و عمل است.
در بخش نظريه درباره مباني ژانر فانتاستيك وهم‌ناك در حوزه‌هاي مختلف از جمله فلسفه،روان‌كاوي و البته ادبيات بحث مي‌شود. سپس كاربرد فانتاستيك در حوزه روان‌كاوي و در آثار ينتش لاكان و سيكسوا در مقاله شگرف بررسي مي‌شود و همچنين تعبير روان‌كاوانه فرويد از داستان مرد شني اثر هوفمان نيز ارزيابي مي‌شود.
در پايان به تفضيل رويكرد ساختاری وهم‌ناك كه تودوروف طرح كرده است بررسي مي‌شود و ژانر وهم‌ناك به شگرف، شگفت و تمثيل و انواع فرعي‌تر تقسيم مي‌شود.
در بخش عمل اصول فانتاستيك در گزيده آثار ادبيات فارسي بررسي مي‌شود.
نخست برخي از حكايات باب‌های ششم تا دهم كتاب فرج بعد از شدت تحليل مي‌شود و در ادامه پيشنهاد داده مي‌شود در بررسي اين نوع داستان‌ها به جاي فانتاستيكاز واژه كرامات استفاده شود.
پس از آن داستان‌هاي هفت پيكر نظامي، گزيده‌اي از قصه‌هاي هزار و يك شب و برخي از حكايات عجايب هند رامهرمزي با توجه به رويكرد ساختاري تودوروف به فانتاستيك بررسي مي‌شود. بخش دوم كتاب با تلقي داستان‌های سوره كهف به منزله نوعي ادبيات عجيب يا معجزات به پايان می‌آيد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«ادبیات را به دو گونه کلی محاکاتی و غیرمحاکاتی تقسیم می‌کنند. ادبیات محاکاتی از واقعیت عینی و مصداق‌پذیر تقلید می‌کند و ادبیات غیرمحاکاتی واقعیت عینی و مصداق‌پذیر را تغییر می‌دهد.
ژانر فانتزی گونه‌ای از ادبیات غیرمحاکاتی است که پا را از حدود و ثغور ادبیات واقع‌گرا فراتر گذاشته به مرزهای خیال و وهم وارد می‌شود. ازاین‌رو، هر گونه ادبی که مرزهای واقعیت عینی را درنوردد و به اقلیم اوهام و خیال وارد شود، فانتزی خواهد بود. به دیگر سخن، هرجا که واقعیت خیال شود و خیال رنگ‌وبوی واقعیت پذیرد با ادبیات غیرمحاکاتی سروکار داریم.
این نوع ادبیات به یک یا چند گونه محدود نمی‌شود و از کم‌رنگ‌ترین ادبیات غیرمحاکاتی تا پررنگ‌ترین ادبیات غیرمحاکاتی طیف‌بندی می‌شود. کم‌رنگ‌ترین به ادبیات محاکاتی تنه می‌زند و پررنگ‌ترین با ادبیات محاکاتی وجه مع‌الفارق پیدا می‌کند».

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار