ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی

ایران بوک – دانلود رایگان کتاب های فارسی , قیمت کتاب های فارسی – دریافت رایگان جدیدترین کتاب های ایرانی – قیمت کتاب های فارسی – فهرست کتاب ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز کتاب کتاب کیستی ما (از نگاه روشنفکران ایرانی) نوشته حسین کاجی

مشخصات کتاب کتاب کیستی ما (از نگاه روشنفکران ایرانی) نوشته حسین کاجی نوشته حسین کاجی

  • ناشر: انتشارات روزنه
  • تاریخ نشر: ۱۳۷۸/۰۵/۱۵
  • شابک

    : 964-6176-85-2

  • زبان : فارسی
  • حجم فایل: 1.73 مگابایت
  • تعداد صفحات: ۲۴۳ صفحه

توضیحاتی درباره کتاب کتاب کیستی ما (از نگاه روشنفکران ایرانی) نوشته حسین کاجی نوشته حسین کاجی

درباره کتاب

«ما که هستیم؟» را می‌توان از مهمترین پرسش‌هایی دانست که بسیاری از اندیشمندان و روشنفکران پیرامونی (و چه بسا غربی) با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند و هنوز هم ذهن و زبان کثیری از آنها به این مقوله التفات و توجه دارد. فرهنگ ملی – دینی ما هم از این پرسش در امان نمانده است و نخبگان و فرهیختگان فکری و فرهنگی آن، همیشه و همه‌جا با این سؤال دست‌به‌گریبان بوده و هستند.
پرواضح است آن‌گاه که فرهنگ ما با پدیده و تحول و بینشی بس مهم و تحول‌زا به نام «مدرنیسم» روبرو شد اهمیت و ارج پرسش «ما که هستیم؟» بیش از پیش خویش را به ما نشان داد و هرچند که پیش از این (و حتی هم‌اکنون) از ربط و نسبت فرهنگ ملی با فرهنگ دینی پرسش می‌شد (و می‌شود) اما آن‌گاه که هویت ما «تجدد»، «اندیشه‌های آن» و «دستاوردها و نتایج به‌تبع‌اش» را فراروی خود دید و به صورت جدی با آنها مواجه شد، پرسش‌ها و ابهامات دیگر، تحت‌الشعاع سؤالات جدیدی قرار گرفتند که جهان جدید جلوی روی ما قرار داد و بدین سبب، ما را با پرسش‌های نوین و تازه‌ای درگیر و روبرو ساخت. ما البته بیش از یک سده است که بطور مداوم و پیگیر با این پرسش‌ها و ابهامات مواجه و درگیر هستیم.
رنگ و انگ پرسش «ما که هستیم؟» آن‌گاه بیشتر می‌گردد که انسان «دیگری» مهم و بزرگ را فراروی خویش ببیند و در این صورت است که آدمی از خود بیشتر و بهتر سؤال خواهد نمود و درنتیجه از «خویش» و «چیستی» آن بهتر مطلع خواهد گشت و آن را عمیق‌تر درک و لمس خواهد نمود. مثالی که مارتین هایدگر فیلسوف شهیر آلمانی در مورد چکش‌زدن نجاری مطرح می‌کند می‌تواند به‌خوبی نقش دیگری (یک مشکل و یا یک مانع) را در یافتن کیستی و چیستی خویشتن مشخص کند: آن‌گاه که نجاری با چکش مشغول کوبیدن به میخی است غافلانه و بدون آنکه به کارکرد چکش توجه کند به عملِ چکش زدن اهتمام می‌ورزد. اما آن‌گاه که چکش دچار نقصی می‌گردد و او را از این عمل بازمی‌دارد وی به کارکرد چکش التفات و توجه مبذول می‌دارد.

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار